Hamoğlu Grubu tarafından işletilmekte olan tarihi Kız Kulesi'nin projesi, bilimsel olmadığı gerekçesiyle İdare mahkemece iptal edildi.
İstanbul 3. İdare Mahkemesi, Kız Kulesi'nin restorasyon projesine onay veren 3 No'lu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun kararını iptal etti. Mahkeme, İstanbul'un simgesi olarak nitelediği Kız Kulesi'nde, restorasyon projesinin bilimsel olmadığı, işlevinin değiştirildiği ve yapılanların kulenin tarihsel, kültürel ve estetik değerlerinin önüne geçtiği gerekçesiyle böyle bir karar karar aldığını vurguladı. Türkiye Mimar ve Mühendis Odaları Birliği (TMMOB) Mimarlar Odası tarafından Kültür Bakanlığı İstanbul 3 No'lu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun Kız Kulesi'nin restorasyonuna izin veren 8 Ağustos 2000 tarihli 11772 sayılı kararının iptali için dava açmıştı. Avukat İlyas Burçay'ın açtığı davaya, Kız Kulesi'ni restore edip kafeterya ve restoran olarak kullanan Hamoğlu Turizm de Kültür Bakanlığı'nın yanında müdahil olarak katıldı. Hamoğlu Turizm, Kızkulesi'ni 49 yıllığına kiralamış ve restorasyonu için yaklaşık 3 milyon dolar harcamıştı. Mahkemenin 4 sayfalık kararında, 15 Ocak 2002 tarihinde hazırlanan bilirkişi raporuna dayanılarak, yürütmenin durdurulmasına hükmedildiği vurgulandı. İtirazlar üzerine ikinci kez bilirkişi raporu hazırlandığı kaydedilirken kararın bu bilirkişi raporuna dayandırdığı belirtildi, şöyle denildi:
ESTETİKTEN YOKSUN "Projelerin, yapının özgün plan şeması, elemanları, taşıyıcı sistemi ve malzemelerine yönelik müdahaleler ve özellikle yeni kullanımın gerektirdiği mekansal, malzeme, teknik donanım ve eleman ölçeğindeki müdahalelere ilişkin anlatımdan yoksun olduğu, ayrıca 1/1000 tekniğinde sunulan restitüsyon (yapıldığı günkü ilk hali) proje önerilerinin dayanağı olan belgelerin bilimsel bir değerlendirme ile ele alınmadığı, ancak bütün bu projelerin KTVKK onaylı olduğu görüldü." 3 No'lu İdare Mahkemesi, tarihi eserlerin korunmasına yönelik örnek oluşturacak kararında, restorasyonda iç mekanlarda, yeniden kullanım amacıyla malzeme ve yapım tekniği değişikliklerinin gerçekleştirildiğine işaret etti. Mahkeme, kararında "Yeni işleve ilişkin tercihlerin Kız Kulesi'nin tarihsel, kültürel ve estetik değerlerin önüne geçtiği bir anlayışın hakim olduğu bir uygulama" yapıldığını belirtti. Kız Kulesi'nin şehiriçi, kıt'alararası, uluslararası deniz yollarında bir "nirengi noktası" olduğuna dikkat çekilen kararda, "Kız Kulesi, kentlinin ortaklaşa belleğinde, hakkında efsaneler üretilen, görsel açıdan dışsal nitelikleri estetik, zarif ve hoş duygular uyandıran beyaz boyalı deniz feneri olarak yer etmiş, İstanbul'u simgeleyen bir yapı olarak bugüne gelmiştir" ifadesine yer verildi.