Danone, Türkiye'yi ihracat merkezi yapmayı hedefliyor
DANONE-Tikveşli Genel Müdürü Serpil Timuray, kayıtlı süt pazarını büyütmeyi hedeflediklerini söyledi. Pazarlarda ve bakkallarda açık olarak satılan ürünlerin halen sektörün yüzde 80-85'ini oluşturduğunu belirten Timuray, "Kayıt dışından kastımız, hem vergi ödemeden üretim yapanlar hem de kalitesiz üretim yapanlardır" dedi. Aralık 2003'te ortağı Sabancı topluluğuna 75 milyon dolar ödeyerek ortaklıktan ayrılan Danone'nin 5 yıl boyunda yılda 10- 20 milyon dolar arasında yatırım yapacağını anlatan Timuray, öncelikle yurtiçi pazarda büyümeyi hedeflediklerini, ardından da ihracata yöneleceklerini kaydetti. Timuray, yine de popüler ürünleri Danette'nin Bulgaristan'a ihracına başladıklarını, Türkiye'yi de ihracat merkezi haline getirmeyi amaçladıklarını söyledi.