Dünyada ilk kez Türkiye'deki Starbucks'larda satılmaya başlayan Türk kahvesi konsepti tutunca, şirket Ortadoğu'daki 100 mağazaya Türk kahvesi ihraç etme kararı aldı Türkiye'de ilk yılını kutlayan şirketin Başkan Yardımcısı Troy Alstead, Türkiye'deki büyümeden memnun olduklarını Ankara'da açacakları mağazalarla Anadolu'da da büyümeye başlayacaklarını söyledi.
Ünlü kahve zinciri Starbucks Coffee'nin Başkan Yardımcısı Troy Alstead, Türkiye'de planladıklarının çok ötesinde bir sonuç elde ettiklerini belirterek, ''İşimizin hacminden ve büyüme potansiyelinden çok memnunuz'' dedi. Türkiye'de Shaya A.Ş. tarafından temsil edilen Starbucks'ın Başkan Yardımcısı Troy Alstead, İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında, sadece Amerika'da yılda 400- 500 mağaza açtıklarını, hedeflerinin bu rakamı 700-800'e çıkarmak olduğunu bildirdi. Starbucks'ın Türkiye gibi ülkeler için ayrı bir önemi bulunduğunu ifade eden Alstead, kahve kültürü bulunan Türkiye gibi ülkelerde derin fırsatlar olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti: ''1 yıllık performans gösteriyor ki, Starbucks'ın yeni bir deneyim olarak mevcut kahve kültürü Türkiye'de çok iyi algılanmıştır. Eminiz ki bundan sonra Starbucks Türkiye'de daha iyi bir performans gösterecektir. Son 1 yıl içerisinde Türkiye'deki sonuçlardan memnunuz. Türkiye'de planladığımızın çok ötesinde bir sonuç elde ettik. İşimizin hacminden ve büyüme potansiyelinden çok memnunuz. Bugüne kadar olan performans bundan sonrasının daha da iyi olacağı konusunda bize inanç verdi.'' Alstead, başka pazarlara girme yerine Türkiye'nin seçilmesinde Shaya'nın birkaç marka ile birlikte bu ülkeye girmesinin etkili olduğunu belirterek, ''Dünyada bunun birkaç örneği var. Çin, Güney Doğu Asya ve Ortadoğu'' dedi Shaya A.Ş. Genel Müdürü Işık Keçeci Aşur da, 1 yılda beklediklerinin üzerinde bir müşteri memnuniyeti elde ettiklerini belirterek, sosyoekonomik açıdan sadece A ve B grubuna değil her türlü müşteriye hitap ettiklerini söyledi. Aşur, ''Starbucks bir elit, kent markası değildir. Biz halkın bir parçası olmak istiyoruz'' dedi. Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Aşur, Starbucks'da Türk kahvesine talep olduğunu belirterek, ''Türkiye'de Starbucks'ın Türk kahvesini 7 Ortadoğu ülkesine ihraç edeceğiz. Nasıl yapıldığını biz öğreteceğiz. Bunun üzerine çalışıyoruz. Oradaki Starbucks'larda satılacak'' diye konuştu. Bu hafta Beyoğlu'nda açacakları şube ile 11 mağazaya ulaşacaklarını bildiren Aşur, Ankara'ya da gideceklerini ve Türkiye'de uzun vadeli düşündüklerini anlattı.
EN İYİ MÜŞTERİ BOYACI Shaya A.Ş Genel Müdürü Işık Keçeci Aşur, en yoğun müşteri alan mağazalarının Erenköy ve Akmerkez olduğunu belirterek, Erenköy mağazalarının en iyi müşterisinin bir ayakkabı boyacısı olduğunu ve hergün bir frappuccino aldığını anlattı. Bodrum, Marmaris, İzmir, Eskişehir ve Adana'da mağaza açılışı için talep geldiğini ifade eden Aşur, ''Biz 11 mağaza açarak pazarı büyüttük. Pazar, gelen mağazalar ve markalarla büyüyor. Türkiye'de kahve pazarı yarattığımızı düşünüyorum'' diye konuştu. Aslantürk, Ankara'da 3 mağaza açacaklarını belirterek, Starbucks olarak franchising vermeyi düşünmediklerini bildirdi.