Burger King Türkiye işletmecisi Tab Gıda ile Fasdat Gıda, Coca Cola Türkiye'yi sözleşmeye aykırı zam yaptığı gerekçesiyle dava etti Coca Cola'nın kendilerini 4 trilyon lira zarara uğrattığını öne süren Burger King Türkiye, parayı yasal faiziyle geri istiyor.
ABD fast food devi Burger King Corporation'ın Türkiye işletmecileri Tab Gıda ile Fasdat Gıda, ürünlerine sözleşmeye aykırı şekilde aşırı zam yapıp, mönü satışlarında düşüşe neden olduğu gerekçesiyle Coca Cola Company'nin Türkiye dağıtıcısı Coca Cola Meşrubat'ı mahkemeye verdi. Firmanın fiyatlarını sürekli artırması nedeniyle 4 trilyon lira zarara uğradıklarını belirten Burger King temsilcileri, bu paranın yasal faiziyle birlikte tahsil edilmesini talep etti.
SÖZLEŞMEYİ İHLAL ETTİ İstanbul 7. Asliye Ticaret Mahkemesi'ne yapılan başvuruda davacılardan Tab Gıda'nın lisanslı işletmecisi olduğu Burger King Corporation ile Coca Cola Company arasında stratejik işbirliği olduğu belirtilerek şöyle denildi: "Coca Cola, Burger King Company tarafından onaylanmış gazlı içeceklerden biridir. Bu nedenle Tab Gıda, Coca Cola'nın dağıtımını yapan Coca Cola Meşrubat'la anlaşma yapmak zorunda kalmıştır. Sözleşmeye göre Coca Cola Meşrubat, ürün bedeline yapılacak artışların DİE'nin açıkladığı toptan eşya fiyat endeksi ile yıllık fiyat artışı maliyetlerdeki olağandışı artış veya azalma için ilgili mevzuat hükümlerine göre ayarlanacaktı. Ancak davalı şirket içecekler pazarındaki hakim durumundan yararlanarak sözleşmeden doğan hükümleri ihlal etti. Coca Cola Meşrubat'a bu konuyla ilgili Beyoğlu 31'inci Noteri aracılığı ile ihtarname çekildi." Coca Cola Meşrubat'ın sözleşmede öngörülen fiyat artışı formülünün aksine 2001 ortalarından başlayarak çok yüksek zam yaptığının belirtildiği başvuru dilekçesinde, "Bu durumu Deloitte Touche Tohmatsu adlı dış denetim şirketinin Türkiye'deki temsilcisi Denetim Serbest Mali Müşavirlik belirlemiştir. Tab Gıda, Coca Cola'ya yapılan zammın çok altında bir zammı müşterilerine yansıtmıştır. Kalan kısım doğrudan zararı oluşturuyor" denildi.
AŞIRI ZAM YAPIYOR Müşterilerin genellikle mönüyü tercih ettiklerini, dolayısıyla gazlı içecek fiyatlarının ciroyu doğrudan etkilediği belirtilen dilekçede, "Gazlı içecekler tek başına satılabildiği gibi patates kızartması ve hamburgerden oluşan mönülerin de yapı taşıdır. Müşteriler genellikle mönüleri tercih ediyor. Dolayısıyla gazlı içecek fiyatları ciroyu direkt etkiliyor. Gazlı içecekteki fiyat artışı tüketiciye sunulan ürünün fiyatının artmasına, bu da mönü satışlarının azalmasına neden oluyor. Şirket, Burger King Company'nin Türkiye pazarındaki durumunu sarsmamak için maliyet artışını tüketiciye tümüyle yansıtmamıştır" denildi.
CİROYU ETKİLİYOR Coca Cola Meşrubat'ın, "Nasıl olsa Burger King gazlı içeceğini Coca Cola'dan almak zorunda" düşüncesiyle fazla zam, diğer perakende satış noktalarına ise düşük zam yaptığı öne sürülen dilekçede, "Tab Gıda bu nedenle rekabet edemez duruma gelmiştir. Tab Gıda müşteriye yansıtmadığı maliyet artışından dolayı 2 milyon 800 bin, mönü ve gazlı içecek satışlarındaki düşüş nedeniyle 35 milyon dolar zarar etmiştir. Davalı şirketle yapılan sulh toplantıları bir işe yaramamıştır" ifadelerine yer verildi. Tab Gıda ve Fasdat Gıda, uğradıklarını iddia ettikleri toplam 3 trilyon 893 milyar lira zararın, yasal faiziyle birlikte davalı şirketten tahsilini istedi.