|
|
|
|
Başbuğ'dan Zana sitemi
Tereddütten yararlanıyor Genelkurmay İkinci Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ eski DEP'lilerin PKK'ya ateşkes çağrısına tepkisiz kalınmasını eleştirdi. DEP'lilerin bürokrasideki tereddütten yararlandığını söyledi.
*** Genelkurmay' dan Zana eleştirisi
Genelkurmay İkinci Başkanı Zana ve arkadaşlarını eleştirdi. Rahatlıklarını "bürokrasideki tereddüte" bağladı Orgeneral İlker Başbuğ, askerin terör örgütü olduğu müddetçe Kuzey Irak'tan ayrılmayacağını vurguladı.
Genelkurmay Başkanlığı'nın geleneksel olarak düzenlediği bilgilendirme toplantısında yargılanmaları süren eski DEP milletvekillerinin tahliyeleri sonrası yaptığı açıklamalar, Irak ve bölgedeki gelişmeler başlıkları öne çıktı. Genelkurmay 2. Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, eski DEP milletvekillerinin tahliye olduktan sonraki faaliyetlerini "Bürokrasideki tereddütlerden yararlanıyorlar. Bu konulara ilişkin hukuki mevzuatın, idare tarafından uygulanmasında bazı eksiklikler olduğunu düşünüyoruz" sözleriyle özetledi. Genelkurmay Karargahı'nda 14:30'da başlayan ve 16:00'da biten basın bilgilendirme toplantısında Orgeneral İlker Başbuğ özetle şu konulara dikkat çekti:
Eski DEP milletvekilleri Bürokrasideki tereddütlerden yararlanıyorlar. Türk Ceza Kanunu'nun 31. maddesini incelerseniz bu tereddütlerle ne demek istediğimizi anlarsınız. Mahkemeleri henüz tamamlanmamış olan eski DEP milletvekilleri tahliye olur olmaz bir parti başkanıyla birlikte siyasi amaçlı gezi düzenlemişler, mitinglerde resmi dil dışında konuşmuşlar, hatta bu konuşmalarının birinde bölücü terör örgütünün eylemlerini altı ay daha durdurmalarını önerebilmişler, bir anlamda bürokrasideki tereddütlerden yararlanmışlardır. Bu konulara ilişkin hukuki mevzuatın, idare tarafından uygulanmasında bazı eksikliklerin olduğu düşünülmektedir.
Kerkük Kerkük'teki demografik yapının değişmesi yönünde faaliyetler var. Bunu önlemek Irak'taki yeni hükümetin görevi. Irak'ın geleceğinde sorunlar istenmiyorsa, Kerkük'ün özel statüye bağlanmasının doğru olacağını düşünüyorum. Kerkük'ün petrolle bağlantısı açısından ekonomik önemi var. Burası tamamen bir gruba ait olursa, bölgede beklentisi karşılanmayan gruplar sıkıntıya girer. Biz Irak'ın toprak bütünlüğünü, siyasi bütünlüğünü istiyoruz. İkincisi Kerkük'te kan bağımız olan Türkmenler var. Üçüncüsü tarihsel iddialar var. Bunun dışında bir yapıya gidilmesi ciddi sıkıntılar yaratır. Kerkük'te yanlış kararlar verilmemeli.
Kuzey Irak: TSK'nın terörle mücadelede eksiği yoktur. ABD'nin bugüne kadar terörist unsurlara karşı aktif ve görülebilir bir faaliyette bulunmadığı, beklentilerimizi karşılamadığı ortadadır. Beklentimiz K. Irak'ta terör örgütü unsurlarına karşı aktif ve caydırıcı tedbirlerin alınmasıdır. Türk Silahlı Kuvvetleri personelinin Irak'ın kuzeyindeki varlığı, terör örgütünün varlığına endeksli. Terör örgütünün Kuzey Irak'taki varlığı ortadan kalkmadan buradaki askeri varlığın geri çekilmesi söz konusu değildir.
Operasyon sinyali Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde terör eylemlerinde artış vardır. Bunu kabul edilebilir düzeye indirebiliriz. Ancak terör eylemini sıfırlayamazsınız. BM Güvenlik Konseyi'nin aldığı kararın 17. maddesinde Irak'tan komşu ülkelere terör eylemlerinin de önlenmesi öngörülüyor. Bu da koalisyon güçlerinin sorumluluğundadır. Türkiye'nin Kuzey Irak'taki varlığı terör olduğu sürece devam edecektir. Türkiye'nin güvenliği Türkiye'ye ait bir konudur.
Eski komutanlar Türkiye Cumhuriyeti laik, demokratik, sosyal bur hukuk devletidir. 28 Şubat'ın bu çerçevede değerlendirilmesini uygun buluyorum. 28 Şubat süreci üzerinden politika yapılmamalı. Tatsız ve gereksiz sorunlar doğabilir. TSK'da bütün dönemlerde bütün kararlar emir komuta zinciri içinde alınır.TSK'da değerli hizmetler verip emekli olan komutanlara hem geçmişe hem de geleceğe yönelik önemli sorumluluklar düşüyor.
TCK'NIN 31. MADDESİ Orgeneral İlker Başbuğ'un eski DEP Milletvekil-leri ile ilgili atıfta bulunduğu TCK'nın 31'inci maddesinde, 5 seneden fazla ağır hapis alanların ömür boyu, 3-5 sene arasında ağır hapis cezası alanların da mahkemenin belirlediği süre kadar kamu haklarından yasaklı olmasını düzenleniyor. Bu hüküm çerçevesinde Leyla Zana ve arkadaşlarının kamu haklarından yararlanmasının ve siyaset yapmalarının mümkün olmadığı vurgulanıyor.
ANKARA
|
|
|
|
|
|
|
|
|