kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
1.5 yıl sabredilemedi
1.5 yıl sabredilemedi

Hızlı Tren Projesi, 1 Aralık 2005'te Ankara ile İstanbul arasını 4 saat 10 dakikaya indirecek . Bu proje yürütülürken hükümetin hızlandırılmış treni devreye alması siyasi bir karar olarak kabul ediliyor.

Hükümet hızlı trende aceleci davranınca fatura ağır oldu. Oysa Başbakan Erdoğan'ın 8 Haziran 2003 tarihinde temelini attığı "Hızlı Tren Projesi", 1 Aralık 2005 tarihinde devreye girecekti. Yani bu proje beklenmeden ortaya atılan ve 4 Haziran 2004'te seferlerine başlayan "hızlandırılmış tren" olmasaydı ve bir süre beklenilseydi İstanbul-Ankara arasında yolculuk zaten 4 saat 10 dakikaya inecekti. Oysa Alsim-Alarko ve İspanyol OHL konsorsiyumu tarafından inşaatı başlanan ve İstanbul-Ankara arasını kapsayan projenin temeli büyük bir törenle hayata geçmişti. Eskişehir-Ankara arasındaki bu ilk projenin devamı olarak planlanan Eskişehir-İstanbul arasını kapsayan ikinci bölümün ise 2006 Nisan'ında tamamlanması öngörülüyordu. Projeye göre Nisan 2006 itibariyle İstanbul- Ankara arası 3 saat 10 dakikaya kadar düşecekti.

TRENLER HIZLANDI
Bu proje devam ederken TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları) 4 Haziran 2004 günü saat 18.00'de İstanbul-Ankara arasında hızlandırılmış tren sefererlerini başlattığını duyurdu. TCDD'nin "kendi imkanlarımız ve işgücümüz ile yeniledik, 7.5 trilyon liralık malzeme kullandık" dediği uygulama bilim adamlarının itirazlarına rağmen başladı. Lokomotiflere teknik müdahaleler yapılarak, lüks vagonlarla takviye edilen trenlerin maksimum hızı 150 kilometreye çıkarıldı. İstanbul-Ankara arası 5 saat 10 dakikaya indirildi. Ancak aradan 1.5 ay geçmeden ne yazık ki bilim adamlarının haklı olduğu anlaşıldı ve hızlandırılmış tren raydan çıktı.

1999 YILINDA BAŞLADI
Türkiye'nin yıllardır hayalini gördüğü hızlı tren projesinin adımları 1998'de İspanya ve Türkiye tarafından imzalayanan "Ekonomik ve Mali İşbirliği Mutabakat Zaptı" çerçevesinde atıldı. 1999'da TCDD hızlı tren projesinini ilk aşaması olan Ankara-Eskişehir için ihaleye çıktı. TCDD, 2000 yılında teklifleri aldı ve ihale Türk İspanyol İşbirliği ile kurulan Alsim Alarkoİspanyol OHL Konsorsiyumuna verildi. 5 Aralık 2003 tarihinde TCDD müteahhite yer teslimini yaptı ve 8 Haziran 2003 tarihinde büyük bir törenle temel atıldı. 437 milyon Euro'ya tamamlanacak olan ilk etapla birlikte iki şehrin arası 4 saat 10 dakikaya inecekti. İspanyol kredisi ile 206 kilometrelik Ankara(Esenkent)-Eskişehir Projesi, temel atma töreninden sonra yaklaşık üç ay Hazine'nin onayına takıldı. Hazine'nin İspanya Hükümeti tarafından verilen krediyi onaylaması üzerine de inşaat başladı. Alarko Grubu projeyi 30 ayda yani 1 Aralık 2005'te tamamlama sözü verdi. Projenin ikinci etapı olan Ankara-İstanbul arasının yaklaşık 700 milyon Euro'ya malolması bekleniyordu. Nisan 2006'ya kadar bu bölümün de tamamlanması ile iki şehir arasındaki mesafa 3 saat 10 dakikaya inecek ortalama günlük yolcu kapasitesi de 4 binden 25 bine yükselecekti.

KENDİNİ FİNANSE EDİYOR
İnşaatın başlaması ile bir açıklama yapan Alarko Genel Koordinatörü Ayhan Yavrucu, hızlı tren projesinin hayata geçmesi ile demiryolu payının yüzde 10'lardan yüzde 50'lere çıkacağına işaret ederek, "Projenin tümüyle tamamlanması sonucunda ise yılda 100 milyon dolar bir gelir hedefleniyor" diyordu. Yani proje kendi kendini de finanse edecekti...
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Şener: Günü kurtarma peşinde değiliz
 Krizin yarattığı patroniçe
 Kârın her kuruşu eğitime gidiyor
 Hollanda, işadamlarını Türkiye'ye yatırıma çağırdı
 Dünya Bunları Konuşuyor
 İMKB'de özelleştirme sil baştan
 Telekomünikasyon ve telsize Avrupa standardı getirildi
 Türkiye, IMF ile devam etmek zorunda
 Ürün kredisi elde kaldı
 BES'in büyüklüğü 80 trilyonu buldu
 Büyüme hız keserse açık sorun olmaz
İLKER SARIER
O bakan gidecek!
Öncelikle şunu söyleyim: Hedefteki...
ALİ SAYDAM
Japonlar bu durumda intihar ediyorlar!
Bu satırları...
Ağca uğruna uçak kaçırmış
Yunan işadamı Dimitrios Papadopoulos'un katil zanlıları arasındaki...
Faciaya Kıl Payı
104 Yolcusuyla İniş Yapan Uçak Pistten Çıkıp Yan Yattı ...
IMKB
E: 18,904 D:% 1.48
DOLAR
S: 1,463,000 D:% 0.21
EURO
S: 1,779,000 D:% -0.61
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.