kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
  » Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
11 milyon lira tasarruf uğruna mı kaza oldu?
Kazada dört iddia

1 - Her yağıştan sonra sinyalizasyon sisteminin kontrol edilmesi gerekir. Oysa önceki günkü yağıştan sonra bu kontroller yapılmadı.

2- Otomatik fren sistemini harekete geçiren ATS, Başkent Ekspresi'nde vardı. Ancak Bosna'dan getirilen Adapazarı Ekspresi'nde yoktu.

3- Sinyalizasyon sistemi 1970'li yıllarda yapıldı. O yıllardan bu yana Ankara-İstanbul arasında trafik üç kat arttı, ama sistem aynı kaldı.

4- Kaza yerinde hat teke inmişti. İstasyondaki tren hareket edene kadar Başkent Ekspresi'nin beklemesi, sonra istasyona girmesi gerekiyordu.


11 milyon lira tasarruf uğruna mı kaza oldu?

Demiryolu uzmanları kazanın sinyalizasyon hatasından kaynaklandığı noktasında buluşuyor. Ancak yetkililer sinyalizasyon hatasının nasıl meydana geldiği konusunda 4 farklı iddia öne sürüyor.

İddia 1:
Yağmur, sistemi bozdu
Birleşik Taşımacılar Sendikası İstanbul Şubesi Genel Sekreteri Hasan Soysal kaza bölgesindeki sinyalizasyon sisteminin önceki gün yağıştan etkilenerek bozulmuş olabileceğini dile getirerek, şunları söyledi: "Yönetmeliklere göre her yağmur yağışında, her kar yağışında her birim kendi bölgesindeki sinyalizasyon sistemini kontrol etmek zorundadır. Sinyalizasyon sistemi yeraltındaki kanallar içinden ya da havai hatlardan gider. Ancak yağış halinde bunlar etkilenir. Devre bozulduğunda ışığın kırmızı yanması gerekirken yeşil yanar. Bu durumu kimse farkedemez. Önceki günkü yağış sonrasında kontroller yapılmadı. Ancak teknisyenlere sahaya çıktıklarında günlük 11 milyon lira fazla ödeme yapmak gerekiyor. Teknisyenler de 11 milyon lira ödememek için görevlendirilmedi."

İddia 2:
İki hattan biri kapalıydı
Birleşik Taşımacılar Sendikası Mali Sekreteri Hasan Bektaş, Eskişehir istasyonuna 20 kilometre kalana dek hattın çift olarak devam ettiğini belirtiyor. Bektaş, Tavşancıl istasyonu yolu üzerindeki hatlardan birinin iş makinesi yüzünden kapalı olduğunu belirtti.

İddia 3:
Sinyal sistemi eski
Birleşik Taşımacılar Sendikası İstanbul Şube Başkanı Mithat Ercan sinyalizasyon sisteminin ise 1970'li yıllarda yapıldığını belirterek, "O günden bu yana Ankara İstanbul arasındaki trafik üç kat arttı ama sistem hala 1970'li yıllardaki sistem" diyor.

İddia 4:
ATS sistemi bir trende yoktu
Ankara'dan İstanbul'a hareket eden Başkent Ekspresi'nde makinistlerin yanlış ışıkta geçmeleri durumunda otomatik fren sistemini harekete geçiren ATS sistemi bulunduğu ancak diğer trende bu sistemin yer almadığı ortaya çıktı. Hasan Bektaş, trenlerde birinde bu sistem olmadığı takdirde diğerinde olmasının bir anlamı bulunmadığını söyledi. Bu sistemde makinist kırmızı ya da sarı ışıkta geçtiğinde sistemin makinisti önce 9 saniye sesli bir ışıkla uyardığını anlatan Bektaş, "Bu süre sona erdiğinde makinist hala fren yapmazsa 20 saniye içinde otomatik frenleme sistemi devreye girer ve treni durdurur. Trenlerden Ankara Ekspresi'nde bulunuyordu, Bosna'dan alınan Adapazarı Ekspresi'nde ise yok" diyor.

Nevzat ATAL-Pervin KAPLAN / Nebahat KOÇ

DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 İlk tren hızlandırılmıştı şimdiki renk körü çıktı
 İmdat freni imdatlarına yetişti
 5.5 şiddetli deprem kerpiç evleri yıktı
 Ezbercilik tarih oluyor
 Vatandaş aklına takılan soruların yanıtını arıyor!
 Üçüncü bomba patlamamış
 100 bin mezuna 'kredi haczi' geliyor
 'Hevsel mağdurları haklarını alacaklar'
 YÖK ve KKTC anlaşmaya vardı
 CASA'ların uçuşları 15 gün durduruldu
REFİK DURBAŞ
'Sıfır' çeken öğrenciler...
Bu yıl LGS'ye giren...
UMUR TALU
Bir tatlı huzur...
'Mikser" tatilden döner...
Bu...
ABD Irak'ta saldırı başlattı
ABD, Irak'ta kendisine en büyük direnişi gösteren Mukteda Sadr'ı ve...
Mavisiz çıkmam abi!
ABD Başkanı George W. Bush'un bir renge "takıntısı" var. Hemen hemen...
Jaba'yı Türk yapalım
Jaba'yı Türk yapalım
"Önemli sorunlar yaşıyoruz. Hakan Ünsal dışında solu tam anlamıyla...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.