Telekom'un yüzde 80'e varan indirim reklamına ceza gelirse, şirket her abonesi için 100 milyon ödeyecek.
Türk Telekom'un başı 'ucuz alo' reklamıyla dertte. Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü ve Reklam Kurulu Başkanı Özcan Pektaş, Türk Telekom'un tüm telefon konuşmalarında yüzde 80'e varan indirim yapacakmış izlenimi uyandıran reklam ve broşürleriyle ilgili olarak, Reklam Kurulu'nun ihtiyati tedbir niteliğinde durdurma kararı verdiğini söyledi. Pektaş, Türk Telekom'un abonelerine gönderdiği broşürler ile gazete reklamlarında, ''1 Ağustos 2004 tarihinden itibaren Türk Telekom üzerinden yapılan tüm görüşmelerde sanki yüzde 80 oranında indirim yapılacakmış'' yönünde tüketiciyi yanıltıcı reklam yapıldığını söyledi. Pektaş, abonelere hat seçerken dikkatli olmaları uyarısında bulundu. Reklam Kurulu'nun aldığı kararın tedbir niteliğinde olduğunu belirten Pektaş, 14 Eylül'de yapacakları toplantıda burada alınacak kararın ''ceza verilip verilmemesi ya da durdurma kararı verilip verilmemesi'' şeklinde olabileceğine dikkat çekti. Pektaş, söz konusu reklam ve broşürlerin ülke genelinde yayınladığı için Telekom'un 44.9 milyar idari para cezasıyla karşı karışıya kalabileceğine işaret etti. Pektaş şunları kaydetti: "Yargının, sabit ücrette haksız sözleşme şartı bulunduğuna karar vermesi halinde Türk Telekom aldığı sabit ücretleri geri ödemek zorunda kalacak. Bakanlık olarak 17 milyon abonenin her biri için ayrı ayrı 100'er milyon lira ceza kesebileceğiz."