kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
 
Ve televizyon kadını yarattı!
İlahi Emel! Çok yaşa emi?
Ayşe Hatun'dan Türkçe dersleri!
Beyaz'ın zor saatleri
GAF oloji
Alt Yazı

Ve televizyon kadını yarattı!

Kadına uygulanan şiddette dünya birincisi bir ülke nasıl oldu da ekranlarını kadın programlarıyla doldurdu?

İstatistikler öyle söylüyor. Kadına uygulanan gizli ve açık şiddet olaylarında yıllardır birinciliği kimselere kaptırmıyoruz. Namus ve töre cinayetlerinde bileğimiz bükülmüyor! Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da aile baskısı nedeniyle genç kızlar arasındaki intihar vakalarının önüne geçilemiyor. Gazetelerin kriminal haberler veren 3. sayfaları özellikle kadınlara uygulanan şiddet haberleriyle dolup taşıyor. Berdel, kumalık düzeni gibi çağdışı uygulamalar Anadolu kadınının üzerine kabus gibi çökmeye devam ediyor. Hal böyleyken televizyon ekranlarının "kadını hedefleyen" programlarla dolup taşmasına ne diyorsunuz?

YER GÖK KADIN
Gündüz kuşağı zaten doğal olarak kadınlara yönelikti. Ama yeni dönemde görüyoruz ki, prime time kuşağı da "kadınların egemenliği" altına girdi. Özellikle yerli dizilerin büyük çoğunluğunun baş kahramanı kadınlar. Dramalara eksen oluşturan ana unsurların başında ise "kadın yaşamı" geliyor. Peki ne oldu da, kadının en fazla horlandığı ülkelerden birinde televizyon kadını yeniden yarattı? Yanıt, aslında reklam ve pazarlama çalışmalarıyla ilgili saha araştırmalarında gizli. Türkiye'de tüketim alışkanlıklarını yönlendiren grup 18-45 yaş arası kadınlar. Yani pek çok ailede kadın, "satın alma şefi" olarak öne çıkıyor. Evin bütçesine göre alınacak ürün ve hizmetlerin belirlenmesinde son kararı bu yaş grubundaki kadın söylüyor. Bu durumda reklam veren açısından "hedefe ulaşmanın yolu" kadınları ilgilendiren programların reklam kuşaklarından geçiyor. Bu talep de televizyon kanallarındaki arz ile karşılanıyor. Yani reklam veren, kadına ulaşmaya çalışıyor, televizyon kanalları da iskele uzatıyor. Olan biten budur. Televizyondaki kadına yönelik programların çokluğuna aldanarak "Sonunda kadının değeri anlaşıldı" gibi hayali bir fikre kapılanlara önemle duyurulur. Yoksa viyadüklerden aşağı atılan töre cinayeti kurbanı kadınların sayısında hiçbir azalma yok!..

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Yenilerde ne var ne yok?   / 07-09-2004
 Anlatılanları masal sanmayın   / 06-09-2004
 Eğer televizyona çıkacaksanız...   / 05-09-2004
 Siyaset Meydanı'nın tam zamanı   / 04-09-2004
 Rıfat Ilgaz'ı nasıl bilirsiniz?   / 03-09-2004
 Süperstar'ın gerçek anlamı   / 02-09-2004
 Pazar geceleri için çözüm   / 01-09-2004
 Spor ekranında rekabet kızıştı   / 31-08-2004
 Vali TV yayınını kesebilir mi?   / 30-08-2004
 50 yıl sonra televizyon   / 29-08-2004
ATİLLA DORSAY
KARANLIK YOLCULUK PrimeMax 17.05-19.05
Farklı ve özgün...
YÜKSEL AYTUĞ
Ve televizyon kadını yarattı!
Kadına uygulanan şiddette...
Sesini Avrupa'da duyurdu şimdi sıra sınırları aşmakta
Sesini Avrupa'da duyurdu şimdi sıra sınırları aşmakta
Münih Radyosu Flarmoni Orkestrası'na giren ilk Türk olan ve burada...
Çocuklardan mesaj var
Çocuklardan mesaj var
Galatasaray İlköğretim Okulu öğrencilerinin büyüklere mesajları, 'Bu...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.