General Motors ve Toyota'nın elektrikli araç projelerini askıya almasından sonra birçok uzman, pillerin el fenerleri için olduğunu ve otomobillerde kullanılamayacağını belirtti. Ancak genç üniversite öğrencilerinden oluşan girişimci bir grup, otomobillerin elekrikle sınırsız kilometre yaptığı ve günlük kullanımda sürücülere büyük kolaylık getiren bir projeye imza attı. Bilim çevrelerinin yakından takip ettiği Popular Science dergisinin haberine göre, dünyanın en büyük otomobil üreticilerinin yüksek maliyet ve talep olmamasını gerekçe göstererek pilli otomobil projelerini rafa kaldırmasının ardından ABD'de bulunan Stanford Üniversitesi'nden bir grup mühendis, laptop bilgisayarların güç kaynağı olan lityum iyonlu pil ile çalışan otomobil geliştirdi.
Projenin başarısı ve sihrini lityum iyonuna bağlayan uzmanlar, aynı teknolojinin laptoplarda da kullanıldığına dikkat çekti. Stanford aracı adı verilen otomobilin 10 bin lityum iyonlu pil ile çalışacağı belirtiliyor. uzmanlar, standart laptop bilgisayarların ise 8 adet pille çalıştığını anımsattı. Otomobilin bir evin ortalama 4 günlük elektrik ihtiyacını karşılayacak kadar elektrik stoğu kapasitesine sahip olacağını anlatan Straubel, aracın şimdiye kadar üretilen bütün pilli araçlardan daha iyi verilere sahip olduğunu açıkladı. Ortalama 45 mil/saat hız ile 2 bin mil yol kateden araç, 2005 yılının temmuz ayında test için yollara çıkacak.