Birgül Ak Karacahisarlı (Volkswagen Binek Oto Genel Müdürü)
Hareketlenme fuar ile yeniden başlar Yılın geride kalan döneminde sektörde beklediğimiz hareketlenme Auto Show Fuarı ile başlayacak. İki aylık dönemde yaklaşık 70-80 bin civarında binek aracın satılması ve bu paralelde toplam pazarın yaklaşık 440-450 bin aralığında olmasını bekliyoruz. Aralık ayında Avrupa Birliği'ne tam üyelik konusunda alınacak karar ile olumlu ortam oluşur.
Uğur İrfanoğlu (Chrysler Jeep Ticaret Genel Müdürü)
Uluslararası takvime girmek ilgiyi artırıyor İstanbul 2004 Autoshow'u bu sene ilk kez uluslararası fuar komitesi tarafından da değerlendirileceği için, hem biz otomotiv firmaları hem de sektör tarafından çok daha büyük bir ilgi ile bekleniyor. En son Mayıs 2003'de gerçekleştirilen İstanbul Autoshow'un arkasından geçen 1.5 senelik zaman içerisinde bir çok firmanın yeni ürünleri piyasaya tanıtıldı. Biz de Chrysler Jeep Ticaret olarak fuara, Chrysler ve Jeep markalarımızdan oluşan toplam 13 araç ile katılıyoruz.
İbrahim Aybar Renault Mais Genel Müdürü)
Sektörde liderliğimiz devam edecek Türkiye otomotiv sektöründe 2004 yılının Ocak-Ekim döneminde yaklaşık 370 bin adet binek, 562 bin adet binek+hafif ticari araç satışı yapıldı. Autoshow 2004 vesilesi ile tanıtacağımız ve Türkiye pazarına sunacağımız yeni modellerimiz ile sektörde liderliğimizi devam ettireceğiz.
Eşref Biryıldız Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü)
Otomotiv yatırımları karşılıksız aşk gibi Satışları durma noktasına getiren vergi artışından sonra, bu kadar masraflı bu koskoca fuarı neden yapıyoruz diye sormak lazım, çünkü yapılan yatırımın geri dönüşü yakın gelecekte mümkün olmayacak. Karşılıksız bir aşk gibi. Artık, Türkiye'nin bu en önemli otomobil fuarını yapmanın tek yararı, yıllardır süren çaba ile gerçekleştirilen gelişmenin yarıda bırakılmaması. Bu nedenle önceden planladığımız çerçeveyi değiştirmeden Mercedes-Benz , Smart ve Chrysler Jeep standlarımızı ve aktivitelerimizi uygulayacağız.
Nurkan Yurdakul (Citroen Genel Müdürü)
Hedef 2005 yılında yüzde 3 pazar payı Ekonomideki olumlu seyir ve AB kapısının giderek aralanmasıyla 2005 için 500 bin civarında toplam satış bekliyorum. Citroen Avrupa'da kendisini kanıtlamış bir marka; Türkiye'de özellikle yeni jenerasyon ürünleriyle öne çıkmaya başladı. M1 segmentindeki eksiğimizi çok güçlü bir ürünle kapatıyoruz; C4. Türkiye'de pazar payı hedefimiz yüzde 3.
Kurthan Tarakçıoğlu (Hyundai Assan Genel Müdürü)
5 yıllık garanti modellerin satışını yukarı çekecek Autoshow fuarları, yıl sonundaki satışları olumlu yönde etkiler. 5 Yıl Mekanik Garanti ile Hyundai modellerine ilgi artar. Tucson 4x4 aracımız herkesin karşısına ilk kez çıkacak. Tüketiciler 2005'in ikinci çeyreğinden itibaren satışa sunacağımız yeni Sonata'yı görme şansına sahip olacak. Ümit Karaarslan (Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı)
İhracatta bir numarayız iç pazarı gözardı etmeyelim Akaryakıt ve tekel ürünleri ile birlikte kayıt altında olan sektörlerin başında gelen otomobil vergi adaletini dengeleyen ana ürünlerin başında gelince KDV ve özel tüketim vergisindeki artışların ana kaynağı oldu ve böylece planlamanın en zor olduğu sektör haline geliverdi. 2004 ilk 8 ayında 2003'ün aynı dönemine oranla yüzde 217'lik artış sağlandı. Otomotiv sektörü ihracatı bir numara olma yolunda ilerlerken, iç pazar dinamizmi gözardı edilmemeli.
Peter Fahrni (General Motors Türkiye Genel Müdürü)
Müşteri güveni arttı 2004 rekor yılı olacak 2004 piyasası hurda araçlar kampanyası, faiz oranlarındaki elverişli gelişmeler, müşteriler için sunulan cazip teklifler ve artan müşteri güveni ile büyük ölçüde destekleniyor. Bu nedenle, 2004 yılında pazar rekor sınırlarına ulaşacaktır. General Motors olarak, üç ayrı markamız Opel, Chevrolet ve Saab ile büyüme gerçekleştirdik. Genel olarak, Türkiye pazarının yüksek potansiyeli olan, uzun-dönemli bir büyüme trendine girdiğini görüyoruz.