Reklamlarda Beckham ile Beyonce'u kullanıp, pazara da yeni ürünlerle çıkarak gençleri hedefleyen Pepsi 27 milyar dolarlık dünya satışıyla Cola'yı geçti, 6 milyar dolar fark attı.
Ezeli rekabette Pepsi bir adım öne geçti
Dünyanın en büyük gazlı içecek şirketi Coca Cola'da işler eskisi gibi iyi gitmiyor. Coca Cola uyguladığı hatalı stratejilerle ezeli rakibi Pepsi'ye karşı önemli bir avantaj kaybetti. BusinessWeek dergisinin haberine göre, Pepsi rekabetin hiçbir döneminde Coca Cola'ya yaklaşma başarısını gösteremedi ancak kola savaşlarında izlediği doğru stratejilerle uzun dönemde kârlı çıkan şirket konumuna geldi. Pepsi 27 milyar dolarlık satış rakamıyla tarihinde ilk kez Coca Cola'yı geçmeyi başardı. Coca Cola'nın satış rakamı ise 21 milyar dolarda kaldı. Sektör analisti Emanuel Goldman, Coca Cola'nın özellikle büyük pazarlarda şişeleme hizmeti veren şirketlerle anlaşmazlığa düşmesinin gelinen noktada büyük etken olduğunu belirtiyor. Ayrıca Coca Cola'nın uyguladığı etkisiz pazarlama faaliyetleri ile genç kesime hitap edemediğini söyleyen Goldman, şirketin 1982 yılında üretilen Diet Coca Cola ürününden sonra yeni bir ürün çıkmadığının altını çiziyor. Uzmanlar, Pepsi'nin ise özellikle gençlere yönelik yenilikçi ürünleriyle pazarda önemli bir avantaj yakaladığını vurguluyor.