kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yavuz Donat @ SABAH
 
Dağda brifing
Köroğlu - 2005
Fay hattını gördük
Bolu dağı tüneli
"Onlar ne olacak?"

Dağda brifing

Bolu dağı tünelini İtalyan-Astaldi firması yapıyor. Tünel, bu firmanın yaptığı işin bir parçası.
İşin tamamı "Gümüşova-Gerede" otoyolu.
Yani "114 kilometrelik" bir güzergah.


Gümüşova-Kaynaşlı çoktan bitti, trafiğe açıldı.
Abant-Gerede bölümü de bitti. Geriye sadece "Bolu dağı geçişi" kaldı.
Burası "24.5 kilometre."
İnşaat devam ediyor.


İnşaatı, devlet adına "Yüksel Proje Uluslararası A.Ş." denetliyor.
Bu kuruluşun Kontrol Teşkilatı Başkanı ODTÜ mezunu, mühendis Faik Tokgözoğlu.
Gittik, Faik beyden brifing aldık.


İstanbul-Ankara istikametinde "durum."
Kaynaşlı'dan sonraki 6 kilometrelik yol bitmiş... Sadece asfalt dökülmesi kalmış.
Sonra 2.300 metrelik bir viyadük var.
Depremde hasar görmüş. Onarılmış.
Nisan sonu bitiyor.
Viyadükten sonra "3 kilometrelik bölüm" dolgu alan üzerinden yol geçiyor.
Dolgunun ardından "3 viyadük daha" geliyor.
Biri 1.260, ikincisi 380, üçüncüsü 690 metre.
Viyadüklerin arasında "tüneller, menfezler" var.
Ardından yine "dolgu alan" geliyor.


Dolgu alanı geçip, tünele girdik. Tünelde günde 3 vardiya, 24 saat çalışma sürüyor.
Dışarıda hava buz gibiydi. Tünelin içi ise sıcak sayılır.


Tünelden sonra 2.5 kilometre daha gidince "Abant kavşağına" geliniyor.
Bu 2.5 kilometrelik bölümde de inşaat sürüyor.


Sözleşmeye göre "işin" bitiş tarihi 15 Aralık 2006.
Şu anda ilerleme "program hedefinin üzerinde."
Yani gelecek yılın sonunda İstanbul'dan TEM otoyoluna giren, Ankara'ya kadar aynı yoldan gidebilecek.


Proje grubunun 39 elemanı sürekli denetim yapıyor.
Yüklenici firmanın eleman sayısı ise 700 ile 1200 arasında değişiyor.
Soru:
"Daha fazla eleman çalışsa" Bolu dağı geçişi "daha erken tarihte" biter mi?
Hayır.
Zira bu iş sadece "para ve eleman" konusu değil.
Olay "tamamen teknik."

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Berber dükkânındaki çerçeve   / 25-03-2005
 Asker-siyaset ilişkileri üzerine   / 24-03-2005
 Türk Türk'ü nasıl kazıkladı?   / 23-03-2005
 Nisan 1   / 22-03-2005
 Hacı bey "kızmak yok" diyor   / 21-03-2005
 Tank Hasan nasıl küfretti?   / 20-03-2005
 Köksal Toptan: "Paniğe gerek yok... Yasa değiştirilir"   / 19-03-2005
 Çanakkale'de neler gördük?   / 18-03-2005
 Afyon, Musul, Bursa, Şam, Adana, Bakü...   / 17-03-2005
 Ankara'dan Çanakkale'ye   / 16-03-2005
YAVUZ DONAT
Dağda brifing
Bolu dağı tünelini İtalyan-Astaldi firması...
Vakıf Gureba'da radyasyon riski!..
İstanbul Vakıf Gureba Hastanesi röntgen odasının, standartları...
İşadamı Som'a gözaltı
Galatasaray'a kredi vaadiyle gündeme gelen Sahip Som, 'Horoz- 2'...
Sabıkalılar Mason olamaz
Sabıkalılar Mason olamaz
Hür ve Kabul Edilmiş Masonlar'ın Büyük Üstadı Kaya Paşakay anlatıyor:...
Azınlık malı satışına hükümet 'dur' dedi
Azınlık malı satışına hükümet 'dur' dedi
Ermeni Vakfı'na ait 7 katlı yerin satışı AİHM'lik olunca hükümet...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu