Paris'te düzenlenen Motosiklet Fuarı 2005'te, güvenlik ön plana çıktı. Honda'nın hava yastıklı modeli büyük ilgi gördü.
Paris'te düzenlenen Motosiklet Fuarı 2005, motosikletlerde uygulanmaya başlanan 'güvenlik' damgasını vurdu. Motosiklet severlerin akınına uğrayan fuarda, ziyaretçiler, motosiklet dünyasındaki yenilikleri yakından izleme fırsatı bulurken, katılımcı firmalar da, şovlarıyla yeni modelleri ve motosikletlerdeki yeniliklere dikkat çekmeye çalıştı. Motosiklette güvenliği ön plana çıkaran yeniliklerini tanıtan, Honda 2006 yılı ortalarında satışa sunulacak, ilk havayastıklı modelini vitrine çıkardı. Honda Avrupa CEO'su Takagi, Honda'nın trafik güvenlik çalışmalarında iki farklı yeniliğin, airbag ve sürüş eğitim simülatörünün önemini vurguladı. Fuarda, Honda'nın trafik güvenliği ve airbag çalışmaları dikkat çekerken, ziyaretçilerin sürüş simülatörüne ilgi gösterdiği gözlendi. Nisan 2004 tarihinde Avrupa yol güvenliği birliğinin trafik güvenliğini artırması çerçevesinde 25 bin hayat kurtarma sloganı altında toplanan çalışmalarının önemli bir destekçisi olan Honda, güvenlikalanında üç farklı başlık altında çalışmalarını sürdürüyor. Aktif güvenlik önlemleri, pasif güvenlik önlemleri ve önleyici güvenlik önlemleri olarak sıralanan bu çalışmalara, kombine edilmiş ve blokajı engelleyen fren sistemleri, dünyada ilk kez bir motosiklette seri üretimde kullanılan hava yastığı (airbag) ve motosiklet eğitim merkezleri ve sürüş eğitim simülatörü örnek gösteriliyor. Honda tarafından sunulan aktif güvenlik sistemleri, yol koşulları veya şahıslardan kaynaklanan hataları, aracın teknolojisini artırarak kişisel hataları minimize etmeyi amaçlıyor. Pasif güvenlik önlemlerinde ise, kaza anında sürücünün veya yolcunun mümkün olduğunca hasarsız olarak kazadan çıkabilmesi için çalışmalar sürdürülüyor.Yapılan çalışmalar, özellikle genç yaştaki kullanıcılar ve erken çağlarda bireylerin simülatör sayesinde trafik koşullarına karşı hazırlanabilmelerini sağlamak ve toplumun trafik konusunda bilinçlendirmeyi hedefliyor.