kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yarışlardan alnımızın akıyla çıktık
2006 Uluslararası yarış takvimi
Rakamlarla İstanbul Park
Türk pilotlar uluslararası arenada

Yarışlardan alnımızın akıyla çıktık

Türkiye, birçok uluslararası motor sporları organizasyonuna ev sahipliği yaptı. Bu yarışlardan alnımızın akıyla çıktık.

Türkiye son dönemde uluslar arası motorsporları organizasyonlarına da evsahipliği yapıyor. 2003 yılında düzenlenen Dünya Ralli Şampiyonası'nın ardından, dünyanın en çok izlenen motorsporları organizasyonu Formula 1, 2005 Ağustos ayında gerçekleşti. Türk otomotiv sektöründeki büyüme, motorsporlarına olan ilginin de artmasına ve birçok uluslararası motorsporları organizasyonunun yapılmasının önünü açtı. 2003 yılında Antalya'da koşulan Dünya Ralli Şampiyonası'nın ardından en büyük motorsporları organizasyonu olan Formula 1 geçen yıl İstanbul Park pistinde gerçekleşti. Bunun dışında Rally d'Orient gibi uluslar arası yarışmalara da evsahipliği devam ediliyor.

İLK YARIŞ 1927
Türkiye'de düzenlenen ilk yarışma 1927 yılında gerçekleşmiş. İstanbul Veliefendi çayırında yapılan ve 30 otomobilin katıldığı bu yarışı Suphi Bey kazanmış. 1931 yılında İstinye-Maslak yolunda yapılan tırmanma yarışına Mustafa Kemal Atatürk'ün gelip sporcuları kutladığı ve Türk gençliğinin yüksek teknoloji isteyen bu spora eğilmesini istediği biliniyor. Daha sonra İstanbul Hipodromu'nda yarışlar düzenlenmiş ve ilk Türk bayan otomobil yarışçısı olan Samiye Morkaya, o dönemlerde yapılan bu pist yarışlardan bazılarını kazanmış.

FIA KURALLARI
Türkiye'de Avrupa Ralli sistemine uygun olarak düzenlenen ilk yarış 1954 yılında İstanbul-Ankara Rallisi olmuş. FIA kurallarına uygun olarak yapılan ilk ralli ise 1968 Trakya Rallisi'dir. Türk Otomobil Sporlarının dönüm noktası sayılan Günaydın Rallisi ise ilk olarak 1972 yılında düzenlenmiştir. İlk yıllarda sadece yerli üretim otomobillerin katıldığı bu rallilerde o dönem ülkemizde üretim yapan Tofaş, Renault ve Anadol fabrikalarının takımları arasında kıyasıya çekişmeler yaşanmıştır. 1979 yılından itibaren "Uluslararası" bir kimliğe kavuşan, önce Balkan Şampiyonası ardından da Avrupa Ralli Şampiyonası'na dahil edilen bu organizasyon halen düzenleniyor. 1993 yılında Türkiye'nin ilk yerleşik yarış pisti olan Yarımca Körfez Pisti'nin temelleri atıldı. Bu tesisle birlikte Türkiye, Drug, marka kupaları gibi farklı motorsporları branşlarıyla da tanıştı. 1996 yılında ikinci yerleşik pist olan İzmir Pınarbaş Yarış Pisti açıldı. Avrupa Ralli Şampiyonası'na dahil düzenlenen en büyük ralli organizasyonu olan Türkiye Rallisi 2000 sezonundan itibaren FIA tarafından 20 katsayıya yükseltilerek şampiyonadaki en önemli rallilerden birisi haline geldi. 2003 yılında ise Dünya Ralli Şampiyonası'nın bir ayağı oldu. Ralli dışında bir başka önemli gelişme ise Formula 1 organizasyonu oldu. Ağustos 2005 tarihinde İstanbul'da düzenlenen Formula 1 yarışları, tüm dünyada büyük ilgiyle izlendi. Formula 1 yarışları için inşaa edilen İstanbul Park Pisti, F1'in yanı sıra DTM, Le Mans gibi uluslar arası organizasyonlarına da evsahipliği yaptı. Türkiye, dünya platformunda motorsporlarında söz sahibi olma yolunda hızla ilerliyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER OTOMOTİV HABERLERİ
 Otomobil aşkı hiç bitmiyor
 At arabasından otomobile
 Türk imzalı araçlara ödül
 Türk yöneticiler kapışılıyor
 Oto Fuarı'mız uluslararası oldu
 Aküden motor üretimine
 1.2 milyon ekmek yiyor
 Türkler otomobilde gri rengi tercih ediyor
 Dünya devlerinden Türkiye'ye övgü
 Teknolojimizi yarına hazırlayalım
 İhraç projelerinde yerlilik oranı istenilen seviyede değil
 Asyalıların ikinci Avrupa çıkarması
 Otomobile olan aşkımız bitmiyor
 Trafikteki araç sayısı arttı otoyollar 1900 km'ye uzadı
 En büyük rakibimiz Doğu Avrupa ülkeleri
 Otomobil satışında "showroom" dönemi
 Kamyonda Türk damgası
 Türk otobüscülerin Avrupa çıkarması
 Bursa, Fiat'ın üç üretim üssünden biri oldu
 Türkiye dünyanın hafif ticari aracını üretiyor
 Ticaride ihracat yüzde 22 arttı
 Son 5 yıllık ihracat 1 milyon adedi geçti
 Ticari araç pazarı KOBİ'lerle büyüdü
 Ticarilere rekor dayanmıyor
 Şirket imajını, kullandıkları aracın markasıyla...
 Türkiye sevdalısıyız, kriz zamanı bile yatırım yaparız
 Türkiye'nin ilk otomobili Devrim
 Otomotiv Türkiye'nin teknoloji çıtasını yükseltti
 Üretim artışında dünya devlerini solladık
 Otomotivde yeni dönem 2006 Ocak'ta başlıyor
 Dünyada üretilen her 100 otonun 1'i Türk
 Montaj sanayinden %100 yerli otomobil üretimine
 Otomotiv ekonominin itici gücü
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu