kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
ÖMER İLTAN BİLGİN
Teknolojimizi yarına hazırlayalım
Yan sanayinin rekabet gücünü korumalıyız

Teknolojimizi yarına hazırlayalım

TAYSAD Başkanı Bilgin, hem otomotiv ana sanayii hem de yan sanayii bekleyen tehlikeye dikkat çekti. Bilgin, araştırma ve geliştirmeye önem verilmezse, yeni projelerde Türkiye'nin saf dışı kalacağını söyledi.

İhracatın yıldızı olan otomotiv ve yan sanayinin istikbali ve 2005'te yakaladığımız bu fırsatın kaçmaması için neler yapmamız gerektiğini her fırsatta anlatıyorum. Ancak günler geçiyor yapılması gerekenler yapılmıyor. Stratejik planı olmayan bir otomotiv ana ve yan sanayimiz Slovenya, Macaristan, Slovakya'da kan kaybetmeye başladı bile. Bu yüzden ana sanayi, yan sanayi ve devlet yetkilileri ile bir araya gelinerek sanayimizin stratejik planının yapılması gerektiğini tekrar söylüyoruz.

ZAMAN KAYBI
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) olarak yan sanayimizin bu konudaki fikir ve taleplerini her zaman için böyle bir platformda dile getirmeye hazır olduğumuzu tekrarlarız. Bu zaman kaybını yan sanayi olarak şu etapta Ar-Ge çalışmalarına yönelerek bir nebze olsun telafi etmemiz mümkün. Bildiğiniz gibi bu yıl Ar-Ge teşvikleri için 300 milyon dolarlık bir pay ayrıldı. TÜBİTAK ve TİDEB vasıtasıyla dağıtılacak bu yardımları almak için çaba harcamak hem kurumlarımız için hem de yan sanayimizin devamı için üstlenmemiz geren bir görevdir.

AR-GE ÇALIŞMASI
Ar-Ge yardımlarını, bilinmeyen bir araştırmayı yapıp, buluş yapmak üzere verilen bir teşvik olarak görmemek lazım. Memleketimizde ilk defa yapacağımız bir ürün geliştirmesi de pekala bir araştırma olarak nitelendirilebilir. Çünkü bu ürünü geliştirmek ve ilk defa bunu imal etmek için mutlaka mühendislik ve araştırma gerekecektir. Özellikle çoğu KOBİ konumunda olan birçok yan sanayicimiz bu sayede yeni ürünler üretme imkanına sahip olacağı gibi, gelişme sırasında kullanacağı mühendislik sayesinde teknolojisini de geliştirmiş olacaktır. Geçmiş yazılarımızda, konuşmalarımızda hep belirttik; "Türk otomotiv sanayi düşük katma değerle üretim yapıyor, bu yüzden de ihracatı ne kadar artsa ithalatı daha fazla oluyor ve dış ticaret açığı veriyor.'' Bu çağrımıza ana sanayimiz ne kadar kulak veriyor veya ne kadar kulak verebilir? O meçhul! Zira birçok satınalma kararı yurtdışında veriliyor. O zaman tek çare; Türk otomotiv yan sanayisinin teknolojik gücünün, bu katma değeri yaratacak işleri söke söke alacak seviyede olması.

1 2 3 4 5
 
DİĞER OTOMOTİV HABERLERİ
 Otomobil aşkı hiç bitmiyor
 At arabasından otomobile
 Türk imzalı araçlara ödül
 Türk yöneticiler kapışılıyor
 Oto Fuarı'mız uluslararası oldu
 Aküden motor üretimine
 1.2 milyon ekmek yiyor
 Türkler otomobilde gri rengi tercih ediyor
 Yarışlardan alnımızın akıyla çıktık
 Dünya devlerinden Türkiye'ye övgü
 İhraç projelerinde yerlilik oranı istenilen seviyede değil
 Asyalıların ikinci Avrupa çıkarması
 Otomobile olan aşkımız bitmiyor
 Trafikteki araç sayısı arttı otoyollar 1900 km'ye uzadı
 En büyük rakibimiz Doğu Avrupa ülkeleri
 Otomobil satışında "showroom" dönemi
 Kamyonda Türk damgası
 Türk otobüscülerin Avrupa çıkarması
 Bursa, Fiat'ın üç üretim üssünden biri oldu
 Türkiye dünyanın hafif ticari aracını üretiyor
 Ticaride ihracat yüzde 22 arttı
 Son 5 yıllık ihracat 1 milyon adedi geçti
 Ticari araç pazarı KOBİ'lerle büyüdü
 Ticarilere rekor dayanmıyor
 Şirket imajını, kullandıkları aracın markasıyla...
 Türkiye sevdalısıyız, kriz zamanı bile yatırım yaparız
 Türkiye'nin ilk otomobili Devrim
 Otomotiv Türkiye'nin teknoloji çıtasını yükseltti
 Üretim artışında dünya devlerini solladık
 Otomotivde yeni dönem 2006 Ocak'ta başlıyor
 Dünyada üretilen her 100 otonun 1'i Türk
 Montaj sanayinden %100 yerli otomobil üretimine
 Otomotiv ekonominin itici gücü
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu