AB'nin içini biz giydiriyoruz
Yıllık 1 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştiren iç giyim sanayicileri yaklaşık 120 bin kişiye istihdam sağlıyor. İç giyim de Türkiye'nin güçlü ihraç ürünlerinden biri. Katma değeri yüksek. Türk iç giyim üreticileri arasında büyük yurtdışı mağazalarla çalışanlar da var. Potansiyeli yüksek bir alan. Avrupa'nın iç giyim ihtiyacının yüzde 20-30'u Türkiye'den karşılanıyor. Bunun yüzde 10'u doğrudan Türk markası olarak gidiyor. Türkiye İç Giyim Sanayicileri Derneği (TİGSAD) Başkanı Bahri Özdinç, bunun 16 milyar dolarlık toplam hazır giyim ihracatının yaklaşık 16'da 1'i olduğunu söyledi.
RUSYA İLE GELİŞTİ Bahri Özdinç, şunları söyledi: "Türkiye'de üretimi yapılan Avrupalı ve Amerikalı markaların başında H&M, Otto, C&A, Karstadt, Sara Lee ve Marks&Spencer geliyor. Böyle 35'in üzerinde marka var. İhracatımızın yüzde 30'lık kısmının kendi markalarımızla yapıldığı tahmin ediliyor. Avrupa'nın yüzde 25- 30'u Türk iç çamaşırı giyiyor." Özdinç, "20 yıl öncesine kadar sadece beyaz, pamuklu iç çamaşırları giyilirdi. 1990'ların başında Rusya ile başlayan bavul ticareti sayesinde sektöre çeşitlilik geldi. Değişik kumaşlar, modeller ve renkler kullanılmaya başlandı. Rusya'ya ihracatın artmasıyla sektör önemli bir gelişim gösterdi. Rusya'nın ardından Avrupa önemli ihracat pazarımız oldu. Firma sayısı, çalışan sayısı, ihracat oranları ve rakamları arttı. Son 15 yılda sektör her anlamda büyüdü" dedi.
|