kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Puşkin'e bile jean giydirdi!
Bankalar kredileri kesti

Puşkin'e bile jean giydirdi!

Eroğlu Grubu, Colin's markası ile Moskova'ya fethetti. Puşkin heykelinin kaybolarak, Colin's marka jean ile ortaya çıktığını gösteren reklamları Rusya'da büyük ses getirdi....

Türkiye'deki girişimci ruhun en güzel örneklerinden biri de Eroğlu Şirketler Grubu yani bilinen markası ile Colin's. Türkiye'nin dışına taşan ve özellikle Rusya'da ciddi bir hazar payını yakalayan Eroğlu Grubu, İç Anadolu'dan İstanbul'a göç eden bir ailenin çocuklarının cesaretine de güzel bir örnek oluşturuyor. Colin's markasının yaratıcısı ve şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, 1976 yılında Aksaray'dan geldikten sonra konfeksiyonda işçi olarak çalışmaya başladıklarını ifade ederek, "İşçilik dönemimiz yaklaşık 8 sene sürdükten sonra, 1983 yılında kaban ve mont fason imalatına başladık. 1985 senesinde ise birlikte iş yaptığımız firmanın yerini devralarak, işin ticaretine de başlamış olduk. 1986 yılında ise 'Kulis' markası ile jean, pantolon ve gömlek imalatı ile Mercan'da bir satış mağazası açtık" diye anlatıyor. 1990'lı yıllara kadar Türkiye pazarına satış yapan ve üretiminin yüzde 90'ını yurtiçinde satan Eroğlu'nun yolu 1992'de 'Kulis' markasını 'Colin's' olarak değiştirmesi ile açılıyor. 1993 yılında yurtdışına açılan şirket, kendi markası olan Colin's ve Loft ile bir anda hızlı bir büyüme sürecine girmiş. Tabi buradaki en büyük pay da Rusya'da olmuş. Nurettin Eroğlu, 1994 yılında yaşanan ekonomik kriz ve bulundukları Merter, Mahmutpaşa bölgesine Ruslar'- ın akın etmesi ile Rusya'ya yönlendiklerini anlatarak, "Krizin olumsuz etkileri nedeni ile yeni projelere ağırlık vererek rotamızı dışarıya çevirdik. Rusya'ya girdiğimiz dönemlerde, Ruslar otobüslerle mal getiriyorlardı. Bunun böyle sürmeyeceğini ve ileriki zamanlarda koşulların değişeceğini düşünerek, 1996 yılında Rusya'da ilk mağazamızı açtık ve de 1993-1998 yılları arasında üretimimizin yüzde 95'ini bu pazarda değerlendirdik. Rusya'da yapılanmaya, araştırmaya, bölgelerde müşteriler oluşturmaya başladık" diye anlatıyor.

DARBE DE YEDİK
Tabi bundan sonra Allah yürü ya kolum da dememiş. Büyümenin bir küçülme dönemi de olmuş. "1998 krizinde Rusya'daki krizde darbe aldı ve küçüldük. Ama hep Rusya'nın büyük bir ülke olduğunu, Ruslar'ın sosyalist sistemden kapitalist sisteme geçişte bocalama yaşadıklarını düşündüğümüz için Rusya'dan çekilmedik, tam tersine daha çok mağaza ve fabrika yeri aldık" diyen Eroğlu, bu 1998 yılında 35.000 m2 kapalı alana sahip Esenyurt Entegre Tesisi'nin yapımını tamamlayarak faaliyete geçirdiklerini ve bu tesisle birlikte dünya markalarına üretim yapmaya başladıklarını anlatıyor. Bu markalar arasında Tommy Hillfiger, Calvin Clein, Next, Lacoste, Gap gibi ünlü isimler bulunuyor. Eroğlu bu fırsattan iyi yararlandıklarını belirterek böylece marka ve fason üretim dengesini kurabildiklerini kaydediyor.

BİG STAR DA KERVANDA
Eroğlu Grubu'nun jean ailesine 4 yıl kadar önce de şirket evlilikleri ile Big Star da katılmış. O sırada Big Star'- ın sahiplerinin düştüğü mali sıkıntıdan kurtulamadıkları için kendileri tarafından satın alındığını anlatan Eroğlu, "Çünkü 30 yılık bir İsviçre markası. İtalyan markalarından sonra Avrupa'nın en iyi ikinci markası. Bunu kaçırmak istemedik. Şu an 32 farklı ülkede, 5000 çalışan ile, yurt içinde 54 grup mağazası, 30 shop, 300 üzeri corner ile toplam 384 satış noktasına, yurt dışında ise 70 grup mağazası olmak üzere 160 adet shop, 1240 corner'ı ile 1470 satış noktasına ulaştık. Rusya'da ise Türkiye'nin yaklaşık iki katı büyüklüğünde bir pazara ulaştık. Almanya, İsviçre, Belçika, Hollanda, Fransa, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya'- da kendi elemanlarımızın çalıştığı mağazalar açtık. Amerika'da ise şu anda kendi mağazamız yok, showroomlarımız var.ülke ekonomimizde son dönemde yaşanan olumlu gelişmeler ve tekstilin ekonomideki mihenk taşlarından bir olması düşüncesi ile yapılan yeni yatırımlarla biz de tekstil imparatorluğu kurmaya çalışıyoruz, kuracağız inşallah. Hedeflerimiz büyük; dünya markası olmak istiyoruz" diyor..

NURETTİN EROĞLU


1 2 3 4 5
 
DİĞER TEKSTİL HABERLERİ
 Türkiye 20 yıldır tekstil ile ayakta
 Çorapta dünya ikincisiyiz
 Sermayemiz birikti sıra markada
 15 yıl konuştuk 5 yıldır yapıyoruz
 Marka cenneti Osmanbey
 Rus pazarı deriye yaradı
 AB'nin içini biz giydiriyoruz
 Hırslıydık, hızlı koştuk yüz yıllık yol aldık
 Türk mucizesi konuşuluyor
 Stil duygusunu uyandırarak başarabildik
 20 yılda 20 milyar $ getirdi
 Osmanbey'in 'Damat'ı risk aldı ve kazandı
 Çin altyapıda bizi geçemez
 Önce zihin değişimi
 Ben parayı değil markayı seçtim
 Hep farklılığa oynadık
 Basmadan dünya markasına
 Her yıl 84 milyon jeans satıyoruz
 Kadına ve tasarıma inandı İpekyol doğdu
 Püf noktayı keşfettik: Özgürlüğün markası
 Altı yılda ölüm döşeğinden zirveye çıktı
 Her şey Laleli'den başladı
 Biz hep çok olduk
 Yeni doping TURQUALITY
 Avrupa tamam sıra Orta Doğu'da
 Yeni belaya karşı orta sınıf marka
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu