kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Kahve tiryakisi oldular

Ülker Türk kahvesi ve hazır kahve işine girip cafe shop'lar açtı. Onu Arçelik'in makinesi Telve ve Arzum'un Kahwe'si takip etti.

YIL 1981, Günaydın Gazetesi'nde bir haber: "Çok şükür devletin etkinliği sağlandı... 1976 yılının haziran ayından bu yana ithalatı kesilen ve milletçe hasret kaldığımız kahveyi beş yıllık bir rötarla yine içmeye başlayacağız. Maliye Bakanlığı, turizm sezonunu da dikkate alarak yeterli miktarda kahveyi getirtmek için gerekli dövizi ayırdı." Bir zamanlar sadece hatırlı misafirlere ikram edilen, sık sık içine leblebi tozu karıştırıldığından yakınılan, pahalı keyfimiz Türk Kahvesi, artık 100 gramını 1 YTL'ye satın alabildiğimiz, kolay ulaşılabilir bir ürün oldu. Ama Türk Kahvesi'nin popüler bir tüketim ürünü olabilmesi için yabancı hazır kahve markalarının Türk pazarına arka arkaya girmesi, cafe shop'lar açması gerekti. Şimdi büyükler teker teker Türk kahvesi pazarına giriyor, hatta daha da ileri giderek cafe shop'lar açmaya hazırlanıyor. Kahve dünyasında, son günlerde yaşanan iki gelişme, bu işteki rekabetin boyutunun daha da artacağının göstergesi. AC Nielsen verilerine göre Türkiye'de Türk kahvesi pazarının büyüklüğü yaklaşık 50 milyon dolar. Bunun yüzde 25'ini Türk kahvesi, yüzde 75'ini hazır kahveler oluşturuyor. Kuru Kahveci Mehmet Efendi Türk kahvesinde en eski markalardan. Tam 130 yıllık tarihe sahip bu markaya son yıllarda yenileri eklendi. Ülker 2004 başında Türk Kahvesi'ne girdi. 20 yıllık kahve ve kakao üreticisi Altınmarka ile çalışan Ülker, aynı firmaya bir süredir Cafe Crown markasıyla instant kahve ürettiriyor. Cafe Crown, İstanbul'da cafe shop'lar açmaya başladı. Altınmarka Gıda, 10 milyon dolar yatırımla Hadımköy'de yeni kurduğu kahve fabrikasında Brezilya'dan getirdiği kahveleri son teknolojiyle üretiyor. Saatte 1.5 ton kahve kavurma kapasitesine sahip fabrika, üretiminin yüzde 90'ını Ülker markasıyla pazara sürüyor.

TELVE'NİN BAŞARISI
Arçelik'in geçtiğimiz yıl piyasaya çıkan Türk kahvesi makinesi Telve, tasarımıyla Almanya'dan IF tasarım ödülü aldı. Grup, Telve ile ilgili olarak başka çalışmalar da planlıyor. Arçelik, Kuru Kahveci Mehmet Efendi ile birlikte yurtdışına sadece kahve değil kahve makinesi de ihraç etmeye hazırlanıyor. Bu bir tür turizm elçiliği gibi de görülüyor. Zira Kuru Kahveci Mehmet Efendi, sadece kahve üretmekle kalmıyor, yıllardır Türk kahvesini tanıtma turları düzenliyor. 1994'te İspanya'daki Türk Haftası, 1997'de Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali, 2000'de Hannover Expo bunlardan bazıları. Son olarak 2005'te küçük ev aletleri üreticisi Arzum, kahve tiryakisi oldu ve Kahwe markasıyla Türk kahvesi makinesi üretti. Tiryakiler arttıkça yeni girişimlerin de gelmesi bekleniyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER HABERLERİ
 Bakkal amcadan hipermarkete
 2005'te iki büyük evlilik!
 Gıda harcaması 2.7 kat arttı
 Rekabet sarhoş etti
 Güvenlik krizi tadımızı kaçırdı
 Zorlandık ama inancımızı yitirmedik
 Yavaşlamak düşmek demektir
 Organizenin payı halâ çok düşük
 50 yıldır buradayız, en hızlı büyüyenler arasındayız
 Türkiye'nin koşulları yordu, ama artık rahatız
 AB'ye hazırız, artık ihracata yükleneceğiz
 Gıda denetimi için yeterli eleman yok
 60 yaşımızı tamamladık ama hâlâ genç bir grubuz
 Gıda mühendislerinin iş sorunu olmayacak
 Kiler her şehirde olacak
 Artık teknoloji emrimizde
 Bisküvi ve çikolatayla başladık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz
 Ambalajlı ürün payı arttı gıdada ürünler çeşitlendi
 Bir alışveriş merkezi yılda 18 bin ziyaretçi ağırlıyor
 Küçüğüm, onun için ucuzum
 Alkollü içeceklerde önce evrim, sonra devrim oldu
 Çayda radyasyon, gıdada hormonu tartıştık
 Pasta büyüdü devler gıdaya yöneldi
 Tüketici yine kazanacak
 Hem gıdada hem perakendede büyüdü
 Onlar hastalandı, biz korktuk
 Yeni kategorilerle atağa kalktı
 Sadece üretmek yetmez, pazarı büyütmek gerek
 Ülker Holding
 Kooperatif döneminden modern mağazacılığa geçtik
 3.9 trilyon $'lık sektörde Türkiye'nin önemi artıyor
 AB, sofralarımızı değiştirecek
 Tansaş 20, Gima 49'unda devlerle evlendi
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu