kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Firuzhan Kanatlı
Sadece üretmek yetmez, pazarı büyütmek gerek
65 ülkeye ihracat yapıyoruz
Tarihçe

Sadece üretmek yetmez, pazarı büyütmek gerek

Yeni bir kategoriye girerken tabii ki o alanda pazarın lideri olmak istiyoruz. Ama grubumuz için asıl ve en önemli hedef, her yeni üründe pazarın toplam büyüklüğünü, yani pastayı da büyütmek.

Eti'nin faaliyet gösterdiği Türkiye unlu ve çikolatalı mamüller pazarı 2004 sonu itibariyle yaklaşık 300 bin tonluk tüketime ve 1 milyar dolarlık ciroya ulaştı. Bu tüketim hacmine sahip pazar 2002-2004 yılları arasında yılda ortalama yüzde 7 büyüdü. İç pazarda, toplam tüketimin yüzde 71'i unlu mamul alt pazarında gerçekleşirken, ciroda bu oran yüzde 63'tür. Bununla birlikte Türkiye, dünya toplam unlu mamul ihracatının yüzde 5'ini gerçekleştirmektedir. Eti, 1961 yılından beri pazarın unlu mamul kısmında faaliyet göstermektedir ve 2004 yılında yüzde 32 pazar payı ile bu pazarın en büyük ikinci markası durumundadır. Pazarın hızla büyümekte olan alt kategorilerinden sağlık ürünleri, light ürünler ve kek pazarlarında ise sırası ile yüzde 85, yüzde 56 ve yüzde 50 pazar payı ile liderdir. Eti 2003'ün son çeyreğinde girdiği çikolatalı ürünler pazarında ise, kısa sürede yüzde 7 pazar payına ulaşarak 2004 yılı sonunda pazarın 3. büyük markası durumuna gelmiştir. Her marka için kategorisinin lideri olmak ve kategori ile özdeşleşmek ulaşılacak en yüksek hedeftir. Eti 44 yıldır içinde bulunduğu unlu mamuller pazarında, tüketicilerin yüzde 50'si tarafından "Bisküvi denince akla o gelir" ifadesi ile çağrışım yapan marka olarak belirtilmiştir. 2003 yılında girilen çikolata pazarında ise "ilk akla gelen firmalar arasında" 2.sıraya yerleşmiştir. İçinde bulunduğu kategorilerde "ilk"leri sunmakta olan Eti, Türkiye'nin ilk lifli bisküvisi olan Burçak, ilk paketlenmiş kek, ilk paketlenmiş turta, pakette satılan ilk hazır kızarmış ekmeği Etimek, ilk bebe bisküvisi Cicibebe, kağıtta sunulan ilk ıslak keki Browni Gold, sosyal sorumluluğu çerçevesinde Çölyak ve Fenilketonüri hastaları için geliştirilen ilk glütensiz bisküvisi Pronot, Eti'nin 44 yıllık yolculuğunda yarattığı ilklerden sadece birkaçı. Eti, 2002 yılındaki Eti Form relansmanı ile light ürünler pazarındaki liderliğini güçlendirirken tüketiciyi de bilinçlendirdi. Tüketicilerin yüzde 43'ü tarafından "kekin ustası" olarak belirtilen Eti, 2003 yılındaki Browni Gold lansmanı ile endüstriyel kek pazarında "kağıtta pişmiş kek" devrini açtı. Bu lansmandan sonra, 2004 yılında toplam kek pazarı yüzde 27 büyüdü. 2005 yılının ikinci çeyreğinde pazara sunulan Browni Gold 250g'ın paketleri üzerinde, görme engelli tüketicilerin de ürünü rahatlıkla tanıyabilmeleri için Braille alfabesi kullanıldı. Eti, Browni Gold ile aldığı birçok ödülün yanı sıra; Tüketiciler Birliği'nin 2004 Tüketiciye Saygı Ödülleri'nde Çölyak ve Fenilketonüri hastalarına yönelik olarak geliştirdiği Pronot ürünü ile "Yılın Firması" seçildi.

Firuzhan Kanatlı


1 2 3 4 5
 
DİĞER HABERLERİ
 Bakkal amcadan hipermarkete
 2005'te iki büyük evlilik!
 Gıda harcaması 2.7 kat arttı
 Rekabet sarhoş etti
 Güvenlik krizi tadımızı kaçırdı
 Zorlandık ama inancımızı yitirmedik
 Yavaşlamak düşmek demektir
 Organizenin payı halâ çok düşük
 50 yıldır buradayız, en hızlı büyüyenler arasındayız
 Türkiye'nin koşulları yordu, ama artık rahatız
 AB'ye hazırız, artık ihracata yükleneceğiz
 Kahve tiryakisi oldular
 Gıda denetimi için yeterli eleman yok
 60 yaşımızı tamamladık ama hâlâ genç bir grubuz
 Gıda mühendislerinin iş sorunu olmayacak
 Kiler her şehirde olacak
 Artık teknoloji emrimizde
 Bisküvi ve çikolatayla başladık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz
 Ambalajlı ürün payı arttı gıdada ürünler çeşitlendi
 Bir alışveriş merkezi yılda 18 bin ziyaretçi ağırlıyor
 Küçüğüm, onun için ucuzum
 Alkollü içeceklerde önce evrim, sonra devrim oldu
 Çayda radyasyon, gıdada hormonu tartıştık
 Pasta büyüdü devler gıdaya yöneldi
 Tüketici yine kazanacak
 Hem gıdada hem perakendede büyüdü
 Onlar hastalandı, biz korktuk
 Yeni kategorilerle atağa kalktı
 Ülker Holding
 Kooperatif döneminden modern mağazacılığa geçtik
 3.9 trilyon $'lık sektörde Türkiye'nin önemi artıyor
 AB, sofralarımızı değiştirecek
 Tansaş 20, Gima 49'unda devlerle evlendi
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu