kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
SERTAÇ HAYBAT PEGASUS HAVAYOLLARI GENEL MÜDÜRÜ SABAH İÇİN YAZDI
Türk havacılığında patlama yaşanıyor

Turistler son anda tatil planlarını yapıyorlar ve zaman kazanmak için her zaman havayollarını tercih ediyorlar. Havayollarındaki rekabet kaliteyi de arttırdı.

Türk havacılık sektörü, turizmin gelişimiyle ivme kazandı. Fakat bu gelişme içerisinde özel havayolu şirketleri yerlerini en son aldı. Pegasus Havayolları Genel Müdürü Sertaç Haybat, sektörün on yıl öncesini şöyle anlatıyor: Şu an gelinen nokta da nereden geldiğimizi düşünmemiz gerekir. Çünkü 10 yıl önce yalnızca Türk Havayolları ve birkaç tane özel havayolu denemesi vardı. Bugüne baktığımızda ise yoğun rekabetin yaşandığı, tam bir havayolları patlaması yaşanıyor". Rekabetin olduğu yerde hem kalitenin arttığını hem de fiyatların ucuzladığını belirten Haybat, "Artık havayolu ile yolculuk lüks olarak kabul edilmiyor" diyor. Dış hatlarda çok ciddi bir yolcu artışı olduğunu da anlatan Haybat, her yıl yüzde 15'ten daha fazla bir yolcu artışının kaydedileceğinin de altını çiziyor.

REKABET İÇ HATLARDA
Havacılıkta en çok önem verilen konu uçağın zamanında kalkması. Sertaç Haybat, zamanında kalkışa Pegasus Havayollarının çok önem verdiğini belirterek, "İnsanların havayollarını tercih etmelerinde en büyük etken zaman kazanmak. Gideceğiniz yere hızla varmak, fakat havayolu güvenliği zamanında kalkmanında önünde gelir" diye konuşuyor. Haybat, Pegasus Havayollarının Avrupa ortalamasının çok üzerinde zamanında kalkış ortamaları olduğunu da söyleyerek, zamanında kalkmanın yalnızca şirketlerin insiyatifinde olmadığını da vurguluyor. Haybat, "Biz Sabiha Gökçen Havaalanını kullanarak zamanında kalkış performansını yakaladık. Sabiha Gökçen Havaalanını kullanmanın da avantajı var. Rötarların, gecikmelerin bir kısmı da havalimanı alt yapılarının yetersizliğinden kaynaklanıyor. Sadece firmaları suçlayamazsınız" şeklinde açıklama yapıyor. 1990 yılında havayolu ulaştırmasına adım attıklarını belirten Haybat, artık Avrupa'da 100'e yakın destinasyona uçtuklarını söylüyor. Haybat, "İç hatlarda rekabet çok olumlu sonuçlar doğurdu, fakat dış hatlarda aynı rekabet yok. Çin, Hindistan gibi havacılığın kontrol altında tutulduğu ülkelere uçamıyoruz. Ayrıca tarifeli uçuşlarda büyük bir gelişme yaşanmadı. İç hat tarifeli uçuşlar gibi dış hat tarifeli uçuşların da liberalleşmesi gerekir"diye konuşuyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER HABERLERİ
 Türk turizmi
 Çadırdan başlayan yolculuk
 Fıkra dönemi kapandı
 Her şey dahil sorgulanıyor
 Turist, cazip ülke arıyor
 Hedef dünyada öne çıkmak
 50 milyon turist 50 milyar dolar gelir
 Eğitimli ellerle Avrupa'yı yakaladık
 Türkiye Akdeniz çanağının en önemlisi
 İstanbul'un dönüm noktası
 Türkiye uluslararası organizasyonlara hazır
 Editörden...
 Mağara cennetiyiz
 Kış durgunluğuna kongre turizmi
 "Geçen 20 yıl ülkemizi keşfetme yılları oldu"
 Deniz ve güneşi pazarlar hale geldik
 Türkiye'nin konaklama tesislerine rakamsal bakış
 Başarılarla yetinmeyip büyük düşünmeliyiz
 "Geçen 20 yılda ülkemizi keşfettik "
 Tatil mi? Seyahat mi?
 Artık kitlesel Turizm başladı
 "Aslında turizmi havacılık geliştirdi"
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu