Türk havacılığında patlama yaşanıyor
Turistler son anda tatil planlarını yapıyorlar ve zaman kazanmak için her zaman havayollarını tercih ediyorlar. Havayollarındaki rekabet kaliteyi de arttırdı.
Türk havacılık sektörü, turizmin gelişimiyle ivme kazandı. Fakat bu gelişme içerisinde özel havayolu şirketleri yerlerini en son aldı. Pegasus Havayolları Genel Müdürü Sertaç Haybat, sektörün on yıl öncesini şöyle anlatıyor: Şu an gelinen nokta da nereden geldiğimizi düşünmemiz gerekir. Çünkü 10 yıl önce yalnızca Türk Havayolları ve birkaç tane özel havayolu denemesi vardı. Bugüne baktığımızda ise yoğun rekabetin yaşandığı, tam bir havayolları patlaması yaşanıyor". Rekabetin olduğu yerde hem kalitenin arttığını hem de fiyatların ucuzladığını belirten Haybat, "Artık havayolu ile yolculuk lüks olarak kabul edilmiyor" diyor. Dış hatlarda çok ciddi bir yolcu artışı olduğunu da anlatan Haybat, her yıl yüzde 15'ten daha fazla bir yolcu artışının kaydedileceğinin de altını çiziyor.
REKABET İÇ HATLARDA Havacılıkta en çok önem verilen konu uçağın zamanında kalkması. Sertaç Haybat, zamanında kalkışa Pegasus Havayollarının çok önem verdiğini belirterek, "İnsanların havayollarını tercih etmelerinde en büyük etken zaman kazanmak. Gideceğiniz yere hızla varmak, fakat havayolu güvenliği zamanında kalkmanında önünde gelir" diye konuşuyor. Haybat, Pegasus Havayollarının Avrupa ortalamasının çok üzerinde zamanında kalkış ortamaları olduğunu da söyleyerek, zamanında kalkmanın yalnızca şirketlerin insiyatifinde olmadığını da vurguluyor. Haybat, "Biz Sabiha Gökçen Havaalanını kullanarak zamanında kalkış performansını yakaladık. Sabiha Gökçen Havaalanını kullanmanın da avantajı var. Rötarların, gecikmelerin bir kısmı da havalimanı alt yapılarının yetersizliğinden kaynaklanıyor. Sadece firmaları suçlayamazsınız" şeklinde açıklama yapıyor. 1990 yılında havayolu ulaştırmasına adım attıklarını belirten Haybat, artık Avrupa'da 100'e yakın destinasyona uçtuklarını söylüyor. Haybat, "İç hatlarda rekabet çok olumlu sonuçlar doğurdu, fakat dış hatlarda aynı rekabet yok. Çin, Hindistan gibi havacılığın kontrol altında tutulduğu ülkelere uçamıyoruz. Ayrıca tarifeli uçuşlarda büyük bir gelişme yaşanmadı. İç hat tarifeli uçuşlar gibi dış hat tarifeli uçuşların da liberalleşmesi gerekir"diye konuşuyor.
|