Tatil mi? Seyahat mi?
Tatil yerine seyahat ön plana çıkıyor. Gezginler artık gittikleri yerlerdeki kültürleri tanımak istiyor.
YOĞUN rekabetin yaşandığı turizm sektöründe "tüketici turistler" seçim yapmakta hiç zorlanmadan tatil tercihlerini kolayca yapabilmekte. Bugün gazete ilanlarına bakıldığında, kolaylıkla fark edilebildiği gibi nerdeyse bütün seyahat acenteleri birbirinin aynı. Ürünler, fiyatlar, uygulanan kampanyalar aynı, fark ise ilanların büyüklüğü, rengi ve kampanyalar için seçilen bankalardan ibaret. Bu arada toplumda giderek salt tatil amaçlı programlardan bir bıkkınlık gözlemleniyor. Zira burada da otellerin animasyon, yemek, havuz, plaj gibi her konuda benzerlikler taşıması etken oluyor. Ama yine de turist farklı yörelere giderek değişiklik arayışlarına çözüm getiriyor.
TURİST GÖRMEK, TANIMAK İSTİYOR Öte yandan farklı ve içeriği zengin programlar ve yeni heyecan arayan "gezgin" diye tanımlanan kesim ise tüketici turistleri hedef alan acentelerde aradıklarını bulamıyor ya buldukları ile yetinmek zorunda kalıyor ya da başlarının çaresine bakıyorlar. Bu yüzden biz satışa sunduğumuz ürünlerin tatilin yanı sıra seyahat içerikli olmasını yeğliyoruz. Hatta programlarda, gezginlerin gittikleri yörelerde gerek sanatsal ve kültürel gerekse doğal açıdan; görmek, tanımak, yaşamak, eğlenmek ve alışveriş yapmak istedikleri herşeye ulaşmalarını sağlıyoruz. Böylece turist de, gurme restoranlarda yemek yiyip, gösteri veya konserlere katılabiliyor.
|