Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Google ve Bursa

Google'u dinliyoruz... Herkese bu kadar yakın olup, bir o kadar da göremediğimiz bir markanın ardındakileri tanıma fırsatı buluyoruz.
Dünyanın en büyük şirketine bu değeri katan, bilgiye getirdiği katma değer. Bugün Türkiye'de her üç kişiden birinin her gün girdiği kapıdan söz ediyoruz.
Sosyal ağ kavramı, gerçek dünyadaki çevre edinmeye benziyor. İnsanın kendini var ettiği bu "farklı" araç, kendine has dinamiklere, zenginlik ve tehditlere sahip.
Günde 1 milyar insanın her sorduğuna bir cevap yetiştiren Google, üretilen bilginin kavşağında kendini "en değerli şirket" haline getirirken, bu yeni dünyayı "etkin" kullananlar için "farklı açılımlar" sunabiliyor.
210 milyar elektronik posta, her gün bir yerden diğerine, sadece bilgi değil fakat aynı zamanda para da taşıyor. İş emirleri, siparişler, faturalar, anlaşmalar, reklam ve diğerleri...
Herkesin, her zaman, her yerde, her yerden, her şeyle, her yere ulaşabildiği bu dünyada, ekonomiyi hâlâ "yeryüzü" dinamikleri ile okumaya çalışmak, pek işe yaramıyor.
Karar vericilerin belki de en önemli aracı haline gelen Google, internet ile tanımlanan yeni dünyanın en güçlü aktörüdür artık. 250 bin blog yazarı, 500 bin Wikipedia editörü, herkesi yayıncı haline getiren YouTube'a 1 dakikada 20 saat video ekleyen milyonlar, sismograftan daha hızlı felaket habercisi Twitter, ABD'nin nüfusundan daha fazla olan Facebook kullanıcıları ve Çin'in nüfusunu aşan www cemaati...
Bütün bunların bileşkesinde ekonominin belki de "tam rekabet şartları"ndan en önemlisi olan "bilginin homojen dağıldığı" piyasaları oluşturmaya başladık.
İnsanlar hâlâ mağazadan alışveriş yapıyor ama tek seçenek artık "mağaza" değil.
Çoğu kez mağazadan denediği ürünü, gugullayıp (ben uydurmadım, böyle diyorlar) en ucuza bulduğu yerden sipariş veriyor. Google, sadece en ucuzu değil, kalite, fiyat/performans değerlerini, diğer benzer seçenekleri ve akla hayale gelmeyecek pek çok çapraz bağlantıyı, tüketicinin önüne koyarak, bir bakıma "gücü yeniden dağıtan" bir etki yaratıyor.
Yıllar önce Alwin Toffler'in "3. dalga" kitabını okurken sıkça tekrarladığı "mediokrasi" sözcüğü, bugün Google ile sanki vücut bulmuş gibi. İnsanların karar süreçlerine "bilgi enjekte etmek" hiç bu kadar mümkün olmamıştı. Ancak bu süreçleri yönlendirmek de hiç bu kadar karmaşık hale gelmemişti.
Bursa'nın yarınını şekillendirmede söz sahibi olanların, Google ekonomisini kentin dinamikleriyle buluşturma gayreti olması gereği, tam da bu yüzdendir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA