Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Yerli otomobil Bursa'ya yakışır

Otomobil üretmek, roket bilimi kadar zor bir iş midir?
Ya da otomobil, buzdolabı gibi teknolojik doyuma ulaşmış bir ürün müdür?
Eğer böyle ise oto sanayideki ustaların dahi "prototip" üretebildiği ortamda, Mercedes neyse de niçin bizim "bir KIA'mız dahi" yok?
Devrim ve Anadol'dan sonra "baş kaldırmış" her yerli girişimin, ya vizyon miyopluğu veya medya linçiyle ortadan kaldırılması, bana "ilginç" geliyor.
Yeri gelince Mennan Usta'larıyla övünen bizlerin, organize olup yerli otomuzu caddelere salamayışımız, ileri düzey organizasyon becerisi yoksunluğundan mı kaynaklanıyor?
Eğer böyle ise otomotiv ihracatımızı nasıl açıklayacağız?
Bu soruları uzatabilirsiniz... Bunlara daha akıllılarını veya komplocu soruları da ekleyebilirsiniz. Bunun fazla önemi yok. Önemli olan, şeker, un, yağ sahibi Türkiye'nin kendi yerli otosunu üretmek yerine, prototipleri dâhil, "ürettiklerinin helvasını" yemek gibi kötü bir alışkanlığıdır.
Açıklanan verilerden, ithalatın 3 büyüklerinden biri, yabancı oto olduğunu görüyoruz.
Yerli otonun, cari açığı iyileştirme etkisi bir yana, otomotiv sektörünün stratejik avantajları, zaten bu alanda var olmamızı şart koşuyor.
Başbakan'ın "bütün babalar burada, artık kendi otomobilimizi üretelim" çağrısına verilen ilk refleksin "teknolojik olarak mümkün olsa da.." diye başlayan "araştırıyoruz, bir mani yoksa..." bahaneleri, ithalat rakamlarıyla mantıklı(!) hale bürünüyor; babalar gibi otomobil ithal ederken, yerlisini üretmek gibi "riskli işlere" girmenin ne â§lemi var?
İthalatın ilk 5 büyük kalemine bakın, ürettiğimizden daha fazlasını ithal etmişiz. Dış ticaret açığı verdiğimiz bu kalemler, petrol dışında, pekâlâ teknolojisine sahip olabileceğimiz ürünler...
Neyi beslersen, onu büyütürsün... Türkiye, yerli otoya muhtaçtır ve bunun için "babaların ikna olmasını beklemeye" tahammülü yoktur.
Burada hazır ikna olmuş ve hatta üretmişler varken, odağı farklı, ya ithalatçı veya yabancı markanın üretici distribütörü olanların "insafını beklemek" beyhudedir.
Hele de yabancı oto ithalatı doludizgin sürerken...
Bursa zaten otomobilin anasını da danasını da (yan sanayi) üretiyor. Sorun, bunu kendi markamızla yapamıyor oluşumuzdadır. Kendine "uzay ve havacılığı" stratejik sektör olarak seçmiş Bursa'nın akil insanları, yerli marka otomobil vizyonunda, kentlerine misyon biçmelidir.
Lafla peynir gemisi yürümüyor. Uzaya nasıl çıkacaksın? Tabii ki bir yerden başlayarak... Yerli oto neden iyi bir başlangıç olmasın ki…

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA