Borusan Kültür Sanat Genel Müdürü Ahmet Erenli de bu kampanyayla ilgili sorularımızı yanıtladı.
- Müzik Borusan'la Büyüyor konsepti nasıl ortaya çıktı?
- Uluslararası İstanbul Müzik Festivali sponsorluğumuzun temel amaçlarından biri, ülkemizde klasik müziğin geniş kitlelere ulaştırılmasını ve benimsenmesini sağlamak. Bunun için her yıl festival paralelinde farklı konseptlerde tanıtım çalışmaları yürütüyoruz. Geçen yıl ülkemizin önde gelen karikatüristleri ile gerçekleştirdiğimiz 'Müzik Borusan'la Güzel' kampanyasıyla elde ettiğimiz başarıyı bu yıl yinelemek istedik. Her alanda olduğu gibi müzik sevgisinde de her şey küçükken, hatta bebekken başlıyor. Yeni nesli bu açıdan çok önemsiyoruz. Bu yılki kampanyamızı tasarlarken de aklımıza ilk gelen yeni nesli kazanmanın klasik müzik için ne kadar önemli olduğuydu. Bu nedenle 0-3 yaş arası bebeklerin yer aldığı bir tanıtım kampanyası hazırladık.
- Çekime katılan çocukları nasıl belirlediniz?
- Çalışmamızda Borusan Kültür Sanat dostlarının çocukları gönüllü olarak rol aldı. Ailelerin kampanyamıza yaklaşımı çok sıcak oldu. Planlama aşamasında aileler ile çok yakın bir iletişim içinde olduk ve çekimler sırasında ailelerin büyük desteğini aldık. Onların yönlendirmeleri, çocukları ile kurdukları ilişki çalışmalarımızın başarısına önemli katkıda bulundu.
- Bu yıl festivalde çocukların özellikle ilgisini çekecek neler var?
- Festival konserlerine yedi yaş altı çocuklar alınmıyor. Ancak biz bu yıl konser salonu dışındaki dinleyicilere de ulaşmak, çocuklarıyla birlikte konser deneyimi yaşamak isteyenlere alternatif sunmak amacıyla bir açık hava etkinliği düzenliyoruz. Festivalin 5 Haziran Cuma akşamı Aya İrini Müzesi'nde gerçekleştirilecek olan açılış konserini, Anadolu Yakası'nda, Caddebostan sahilinde kuracağımız dev ekranda canlı yayınlayacağız. Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası'nın vereceği bu konseri, Caddebostan sahilinde aileler çocuklarıyla izleyebilir. Proje, bu sene tek lokasyonda yapılırken, önümüzdeki sene birçok lokasyonda, canlı yayın sisteminin kurulmasıyla yapılacak. Böylece daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyoruz.