YENİ ŞEHİRLER EKLENECEK
İKSV Genel Müdürü Görgün Taner ise şöyle konuştu: "Filmekimi kapsamında bu yıl ikinci kez Türkiye'nin farklı kentlerinde film gösterimleri düzenledik. İlginin büyük olduğunu görmek bizi çok mutlu etti. İKSV Resmi İletişim Sponsoru Vodafone, FreeZone markasıyla Filmekimi'nin gerçekleştirilmesine büyük katkıda bulundu. Farklı şehirlerdeki yerel yönetimler ve sinema salonlarıyla da olumlu işbirlikleri yürüttük. Önümüzdeki yıllarda Filmekimi kapsamındaki bu gösterimlere, daha da fazla sayıda izleyiciye ulaşacak, programa başka şehirleri de dahil edecek şekilde devam etmeyi hedefliyoruz."
FİLMEKİMİ'NDE 19 BİN KİŞİ
11. Filmekimi'nin İstanbul ayağı, ek seanslarla birlikte 28 Eylül- 7 Ekim tarihleri arasında gerçekleşti. 10 gün boyunca üç salon ve 146 seansta gösterilen 39 film, 47 bin sinemaseverle buluştu ve salonlardaki doluluk oranı yüzde 98'e ulaştı. Bursa, İzmir, Erzurum, Ankara'daki gösterimlerle Filmekimi'nin İstanbul dışındaki gösterimlerinde toplam 15 bin kişilik kapasite yaratıldı ve 8 bini aşkın sinemasever tarafından takip edildi. Gaziantep ve Diyarbakır gösterimlerinin ardından, Anadolu'da toplam 19 bin kişilik kapasite yaratıldı. Bu yıl ilk kez Van'a da giderek, 16 Ekim günü ücretsiz gösterimlerle Vanlı sinemaseverlerle buluşan Filmekimi, 22-24 Ekim'de Batman'daki ücretsiz gösterimlerin ardından sona erdi.
VODAFONE - İKSV İŞBİRLİĞİ
Vodafone Türkiye, Mayıs 2010'dan bu yana İstanbul kültür-sanat hayatının gelişiminde son derece önemli bir rol üstlenen İKSV'nin resmi iletişim sponsorluğunu yürütüyor. Bugüne kadar 17. İstanbul Caz Festivali, 30. İstanbul Film Festivali, Kevin Spacey'nin dünyaca ünlü tiyatro oyunu III. Richard'ın İstanbul'da sergilenmesi gibi etkinliklere destek sağladı. App Store'dan ücretsiz olarak indirilebilen İKSV Mobil iPhone uygulamasını geliştirdi. Uygulama, İKSV bünyesinde gerçekleştirilen İstanbul film, müzik, caz, tiyatro festivalleri, İstanbul Bienali ile İstanbul Tasarım Bienali'ni ve Salon etkinliklerini kapsıyor. İstanbul'un en önemli kültür-sanat etkinliklerinden biri olarak kabul edilen ve uluslararası arenada da büyük yankı uyandıran İstanbul Bienali kapsamında geliştirilen İstanbul Bienali Mobil Uygulaması ile kullanıcılara çok daha zengin ve farklı bir bienal deneyimi sunulmuş oldu. Tabii bir de, Filmekimi etkinliğine gençlik markası Vodafone FreeZone ile sponsor oldu.
1 BİLET ALANA 1 BİLET HEDİYE
25 yaş ve altındaki gençlerin ihtiyaçlarına uygun avantajlar ile hayatlarında fark yaratmak üzere Mayıs 2011'de hayata geçirilen Vodafone Free Zone markası, gençlere sunduğu avantajların yanı sıra birçok kültür ve sanat aktivitesine de imza atıyor. 21 Haziran 2012'de lanse edilen 1+1 kampanyasıyla gençlerin sosyal hayatında önemli yer tutan sinemaya eğilerek, kapsamlı bir sinema kampanyası başlatıldı. '1 Bilet Alana 1 Bilet Hediye' kampanyası 40'tan fazla ilde, 130'dan fazla sinemayı kapsıyor. Kampanya, aralarında Mardin, Batman, Rize, Sivas, Muğla, Kırklareli gibi iller bulunan 30 şehirde geçerli.