Balıkların "kulaklarını" etkileyen sular

  • yeni haber
  • AA
  • Giriş Saati : 26.06.2009 12:01
    Güncelleme : 26.06.2009 12:05

Suda karbondioksit seviyesinin yüksek olmasının balıkların dengenin sağlanmasında rol oynayan kulak taşlarının (otolit) anormal gelişmesine yol açtığı bildirildi.

ABD'nin San Diego Üniversitesi'nden araştırmacılar, karbondioksit seviyesi yüksek sularda yetiştirilen balıkların erişkin yaşa gelemediğini belirttiler.

Ancak bu balıkların kulak taşlarının, karbondioksit seviyesi yüksek olmayan ortamda yetiştirilen balıklardakilerden daha gelişmiş olduğu görüldü.

Araştırmanın başındaki David Checkley, fazla gelişmiş kulak taşlarının balıkların davranışını ya da ömrünü olumsuz etkileyip etkilemediğini henüz bilmediklerini ancak normali büyük oranda değiştiren her şeyin istenmeyen sonuçlara neden olabileceğini düşündüklerini ifade etti.

Science dergisinde yayımlanan araştırmada bilim adamları, okyanuslarda karbondioksit seviyesinin artışının daha önce deniz kabukları ve mercanların gelişimini olumsuz etkilediğinin ortaya çıktığını da vurguladı.

kalan karakter 460

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Dünya Haberleri
Diğer Dünya Haberleri
"Somali'ye silah gönderdik"
"Amaç ABD'nin çekilmesini engellemek"
Kıbrıs'ta taraflar uzlaştı Yeşilırmak kapısı açılıyor
Popun efsanesi Jackson öldü
Gene bağlı kanser için ilaç üretildi
Sıcaklar 100 can aldı
'Hükümet gösterici kiralıyor'
'Obama mektup yolladı'
Haber turu-1
Kıbrıs'ta yeni bir kapı açılıyor
Rüya gibi iş!
"H1N1 virüsü istikrarlı"
Berlusconi: Ben böyleyim
Devlet Başkanı'ndan af
K.Irak'ta 6 vaka saptandı
Futbol hayatları bitti
Türkiye merkezli serbest gazeteci tutuklandı
"Obama içişlerimize karışmasın"
Yunanistan'da 70 domuz gribi vakası
Rusya'da ölümlerin yarısı alkol yüzünden
"İtirazımı çekmem için baskı yapıldı"
Bir günde 6 idam
Böyle özür görülmedi
Katili de ölecek
Kırgız parlamentosu, ABD üssünü onayladı
Aşırı kilolularda pankreas kanseri riski
Bağdat'ta bomba dehşeti:68 ölü
"İran'daki olaylarda ABD'nin parmağı var"
Ronaldo kız gibi!
ABD'de Cumhuriyetçi Parti'de yine skandal
www..com.tr
Facebook’un en iyi gazetesi
SABAH’ı beğen,
son dakika haberlerini kaçırma
facebook.com/Sabah
Son dakika haberlerini
Twitter’ın en iyi gazetesi
Sabah’da takip et
twitter.com/sabah
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SABAH BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol