Kafeinin Alzheimer'a faydası var mı?

  • yeni haber
  • Giriş Saati : 06.07.2009 16:54
    Güncelleme : 06.07.2009 17:00

Kafein, Alzheimer belirtileri gösteren yaşlı farelerin hafızasını güçlendirdi ve hayvanların beynindeki zehirli plakların sayısını azalttı.

ABD'deki Florida Üniversitesinden Gary Arendash ve ekibi, Alzheimer belirtilerini gösteren 55 fareden yarısına 1,5 mg (insanlarda günde 5 fincan kahve ya da 14 bardak çaya eş değer 500 mg kafein) suya karıştırılmış kafein verdi. Farelerin diğer yarısıysa sadece su içti.

2 ayın sonunda kafein içen 18-19 aylık fareler hafıza, tanıma gibi testlerde daha başarılı oldu. Ayrıca araştırmacılar bu farelerin beyninde hastalığa yol açan plakların yüzde 50 az oluştuğunu gördü.

Araştırmacılar, kafeinin amiloid maddesini oluşturan beta A peptidinin salgılanmasını azaltması sayesinde unutkanlığın giderilebileceğini vurguladılar. Ancak bilim adamları araştırmanın fareler üzerinde yapıldığını hatırlatarak, insanlardaki etkilerin henüz bilinmediğine, başka araştırmaların yapılması gerektiğine dikkati çektiler.

Araştırma "Journal of Alzheimer's" dergisinde yayımlandı.

kalan karakter 460

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Dünya Haberleri
Diğer Dünya Haberleri
Bulgaristan 'Türk düşmanı' Borisov dedi
Comandante'ye karşı Berlus-kozy
Kaddafi'nin Afrikalı aşk dedikodusu
F1 patronu Hitler hayranı çıktı
ABD'li ünlü futbolcu sevgilisiyle katledildi
Yoğun yağış Çin'i Venedik'e çevirdi
En mutlu insanların ülkesi: Kosta Rika
Haber turu..
Yemen uçağının kara kutularından sinyal alındı
Oy verme işlemi sona erdi
Irak'ta kum fırtınası
Newsweek muhabiri yargılanacak
İlk kez "iki devletli çözüm" dedi
Obama: "Füze kalkanı İran için, Rusya için değil"
Çin'in güneyinde sel 15 can aldı
Harry Potter'ın yıldızı domuz gribine yakalandı
İran'da rejim karşıtlarına dava
En mutlu insanlar burada
"Türkiye tehdit değil, şans"
Honduras'ın üyeliği askıya alındı
Endonezya'da tren ile minibüs çarpıştı
Ablası şişiyor, kardeşi eriyor
'Irkçılığa karşı sandıktayız'
Vietnam'da toprak kayması: 8 ölü
Filipinler'de bombalı saldırı: 1 ölü, 26 yaralı
AGİT: Savaştan Hitler kadar Stalin de sorumlu
'Etnik şiddet yeniden başlarsa planlar değişir'
Anma töreni biletleri piyango ile dağıtılacak
Kör İngiliz dişi sayesinde görüyor
Taliban'dan gerilla tehdidi
www..com.tr
Facebook’un en iyi gazetesi
SABAH’ı beğen,
son dakika haberlerini kaçırma
facebook.com/Sabah
Son dakika haberlerini
Twitter’ın en iyi gazetesi
Sabah’da takip et
twitter.com/sabah
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SABAH BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol