Akdeniz rejimi ve spor alzheimer riskini azaltıyor

  • yeni haber
  • AA
  • Giriş Saati : 14.08.2009 13:32
    Güncelleme : 14.08.2009 13:33

Düzenli olarak meyve, sebze, balık ağırlıklı beslenen ve spor yapan yaşlıların Alzheimer'a yakalanma riskinin az olduğu bildirildi.

New York'ta yaşayan, ortalama 77 yaşındaki 1880 kişinin katıldığı araştırmada, spor yapan ve Akdeniz usulü beslenenlerin Alzheimer'a yakalanma riskinin diğerlerine göre yaklaşık yüzde 60 az olduğu ortaya çıktı.

Katılımcıların nörolojik ve nöropsikolojik durumlarını belirleyen bilim adamları, bu kişilerin beslenme ve fiziki durumlarını 0 ila 9 arasında puanladı.

Her katılımcıyı ortalama 5 yıl izleyen bilim adamları, bu kişilerden sadece 282'sinin Alzheimer'a yakalandığını gördü. Yoğun biçimde spor yapanların hastalığa yakalanma riski yüzde 37 ila 50 az, sebze, meyve ve balık ağırlıklı beslenenlerin, diyeti uygulama biçimine göre hastalığa yakalanma riski yüzde 32 ila 40 düşük çıktı.

Araştırma, Amerikan Tıp Derneği'nin dergisinde ve Fransız Le Point dergisinin internet sitesinde yer alıyor.

kalan karakter 460

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Dünya Haberleri
Diğer Dünya Haberleri
Kıbrıs müzakerelerinde son durum
Eski milletvekili tecavüzden idam edildi
Rekor ikramiye yine devretti
Bu düğüne köpekler de davetli
240 yıllık anatomi mankenleri
Yıldızının tersine dönen gezegen
Beyni yoran hareketler bunlar
Bazı insanlar nasıl daha az uykuyla yetinir
101 yıllık mesai
Primatlarda da taklit, sosyal bağın temeli
İsveç'ten CHP'ye eleştiri
Ermenistan'dan gizli anlaşma iddiası
Tayvan'da felaketin acı bilançosu
"Rusya-Türkiye ortaklığı şüpheleri artırdı"
Obama, Kızılderili şefine madalya taktı
Mısır'dan umre yasağı
'Iraklı Kürtler dost ve müttefikimiz olacak'
'Tek taraflı adım atarız'
Beyaz bayraklılar vuruldu
Görevimiz Tehlike maskesiyle soymuşlar
Arjantin'den Honduras'a tepki
Tavşan kovalarken, 3 kez uçurumdan düştü
İşte ideal evcil hayvan!
Bağımsızlık gününe 'Femen'ist boykot
Meclis başkan yardımcısını linç edeceklerdi
Fidel Castro 83 yaşında
Japonya'yı yunus katliamı ile suçladı
Radikal İslamcılara karşı holigan yandaş!
'Kiliseye polis baskını olur mu' tartışması
Japonya'da büyük deprem ihtimali
www..com.tr
Facebook’un en iyi gazetesi
SABAH’ı beğen,
son dakika haberlerini kaçırma
facebook.com/Sabah
Son dakika haberlerini
Twitter’ın en iyi gazetesi
Sabah’da takip et
twitter.com/sabah
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SABAH BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol