Televizyon kalpten öldürüyor

  • yeni haber
  • AA
  • Giriş Saati : 24.06.2010 11:46
    Güncelleme : 24.06.2010 11:47

Günde televizyon karşısında geçirilen her bir saatin kalpten ölme riskini artırdığı bildirildi.

İngiliz araştırmacılar, günde ortalama dört saatlik TV izlenme süresinin bir saat azaltılmasının bile kalp hastalığından ölüm riskini yüzde 8 oranında azaltabildiğini belirttiler.

Daily Telegraph'ta yayımlanan habere göre araştırmacılar, günde televizyon başında geçirilen her bir saatin kalp hastalıklarından ölüm riskini yüzde 7 oranında artırdığını saptadı.

Televizyon izlemekle kalp hastalığı arasındaki bağlantının, egzersiz yapılmaması, obezite, şeker hastalığı ve sigara içilmesi durumları hariç tutulduğunda da geçerliliğini koruduğu belirlendi.

Buna göre, TV seyretmek kalp hastalıklarıyla doğrudan bağlantılı ve bu durum sadece televizyon seyrederken hareketsiz kalınmasından kaynaklanmıyor.

Araştırma, Tıbbi Araştırma Konseyi tarafından Norfolk'taki orta yaşlı kadın ve erkeklerden oluşan 13 binden fazla kişi arasında yapıldı. Araştırma 10 yıl sürdü ve bu sürede 13 bin 197 katılımcıdan 373 kişi, yani her 35 kişiden biri kalpten öldü.

Bu ölümlerden 30'unun günde 4 saat yerine bir saat TV izlemesi halinde önlenebileceği belirtildi.
Araştırmayı kaleme alanlardan Dr. Katrien Wijndaele, insan vücudunun uzun süreler oturmaya göre yaratılmadığını belirterek, bilgisayar başında veya otomobilde otururken de aynı riskin söz konusu olup olmadığını anlamak için başka araştırmalar yapılması gerektiğini söyledi.

International Journal of Epidemiology dergisinde yayımlanan araştırmanın diğer yazarı Dr. Ulf Ekelund da, "Benim kalp krizinden ölme riskim normalde yüzde 10 ise ve günde 4 saat TV izliyorsam, riskim yüzde 13'e çıkacak" dedi.

kalan karakter 460

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Dünya Haberleri
Diğer Dünya Haberleri
Robin Hood lakaplı 'baron' teslim oldu
Sinek öldüren Obama'ya karşı atak
Dev kumarhaneye görkemli açılış
İsrail, Tahran için uzaya 'casus' yolladı
Türk-Yunan tarihi eserleri koruma anlaşması
Haber turu
Afganistan komutanını azletti
"Müslümanlığa geçseydi ölmezdi"
Amerikalı "ninja" serbest
İsviçre'ye minare şoku
İsrail'den katil askerlere takdir
20 bin kişilik kenti taşıyacaklar
Kanada'da şiddetli deprem
"İsa 2050'de geri dönecek"
İsrail casus uydu gönderdi
24 yaşında emekli oldu
Monaco prensi nişanlandı
Tarihin en aç gözlü 11 insanı
İran gemisi 19 gün sonra Gazze'de...
Kalıcı istikrar için kararlıyız
Kerkük'te polise suikast girişimi
"Türkiye hangi tarafta olduğuna karar vermeli"
Çin, sele teslim: 199 ölü, 123 kayıp
Bu da sıcak hava balonu faciası
Senaryo kafede unutuldu
Galayı bekliyorlar
Haiti'ye gizli gitti
Onları sevgilileri bile ayıramıyor
Bu görüntü için yıllarını verdi
Pasif içicilik bronşit yaptı
www..com.tr
Facebook’un en iyi gazetesi
SABAH’ı beğen,
son dakika haberlerini kaçırma
facebook.com/Sabah
Son dakika haberlerini
Twitter’ın en iyi gazetesi
Sabah’da takip et
twitter.com/sabah
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SABAH BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol