Alzheimer'a çare mi?

  • yeni haber
  • BBC
  • Giriş Saati : 09.09.2010 17:42
    Güncelleme : 09.09.2010 17:47

Yeni bir araştırma, yüksek dozda B vitamininin, Alzheimer belirtileri görülen yaşlılarda beynin küçülme oranını yarı yarıya kadar azaltabileceğini ortaya koydu.

Beynin küçülmeye başlaması, genelde bunamaya yol açan idrak sorunlarının belirtilerinden biri. Araştırmacılar, yeni bulguların, Alzheimer'in başlangıcını geciktirmede ilk adım olabileceğini belirtiyor.

Uzmanlar bununla birlikte bulguların önemli olmasına karşın, ileri araştırmalara ihtiyaç duyulduğunu söylüyor. Sonuçları Public Library of Science One adlı dergide yayayımlanan araştırma, algılama sorunları yaşamaya başlayan 168 kişi üzerinde yapıldı.

Anlık geçici hafıza kaybı ve konuşma sorunları, normal yaşlanma belirtileri içinde kabul edilmiyor ve bunun Alzheimer ve diğer bunama hastalıklarının habercisi olabileceği düşünülüyor.

Araştırmaya katılan gönüllülerin yarısına, tavsiye edilen günlük dozun üzerinde B folat, B6 ve B12 vitaminleri verildi. Kalan gönüllüler de plasebo (bazı hastalara ilaçmış gibi verilen fonksiyonsuz madde) aldı.

İki yıl sonra araştırmaya katılanların beyinlerinin küçülme oranları ölçüldü.

Beyin ne kadar küçülüyor?

60 yaşından sonra ortalama beyin, binde beş oranında küçülüyor. İdrak sorunları yaşayanların beyinlerinin küçülme oranı bunun iki katı. Alzheimer hastalarının beyni ise yılda yüzde 2,5 oranında küçülüyor.

Araştırma sonunda B vitamini alan hastaların beyinlerinin küçülme oranı yüzde otuz azaldı. Bazı kişilerde bu oranının yüzde 50'inin üzerinde olduğu görüldü.

kalan karakter 460

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Diğer Dünya Haberleri
Diğer Dünya Haberleri
BM'den tecavüz itirafı
Belediye başkanı öldürüldü
'Terör tehdidi abartılıyor'
Umudun sesini ilk kez duydular
Japon balıklarının efendisi oltaya geldi!
Yetenekli maymunlar şaşırttı ve eğlendirdi
95 kiloluk obez orangutan diyette
Evcil hayvan olarak kurt besliyorlar
Gen haritası ile en lezzetli hindi eti...
Haber turu!!
Haber turu
Papa 16. Benediktus neler dedi?
O karikatüriste ödül
İşte kadınları cezbeden dans
Aslan, eğitmenine saldırdı! VİDEO
Rus uçağında mucize kurtuluş
Japon balığı ama 13 kilo! GALERİ
Bono'dan iyi Başbakan olur
Angelina Jolie Pakistan'da VİDEO
Etten bikini giydi GALERİ
Çirkin eylemin mimarı konuştu
4 bin yıllık insan kalıntısı
Twitter hayatını kurtardı
İnfazı askıya alındı
Birinciliği kaptırdı
Kanser olduğunu açıkladı
Yeni kabusun sırrı onda
Angelina da tepki gösterdi
Barışın maliyeti 50 milyar dolar
Olağanüstü hal uzatıldı
www..com.tr
Facebook’un en iyi gazetesi
SABAH’ı beğen,
son dakika haberlerini kaçırma
facebook.com/Sabah
Son dakika haberlerini
Twitter’ın en iyi gazetesi
Sabah’da takip et
twitter.com/sabah
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SABAH BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol