Sıvı yağ üreticisi Aymar, üç büyük gıda markası Çapamarka, Bozkurt Reçelleri ve Vita Yağı satın aldı. Aymar İcra Kurulu Başkanı Nihat Özyurt, kendileri için markanın milli olmasının oldukça önemli olduğunu dile getirdi. Yabancı markaların faaliyet gösterdiği alanlarda Türk markalarının da yer elde etmesi gerektiğini söyleyen Özyurt, yerel markaları yaşatmak için böyle bir adım attıklarını dile getirdi. Özyurt, "Biz hazır çorba, reçel, sürülebilir çikolata, yağ gibi alanlarda hızlı bir büyüme yakalamak istiyoruz" dedi.
3-5 AY İÇİNDE YENİ YATIRIM
Yapılan bu yeni alımların dışında kuruyemiş ve kahve alanına da önümüzdeki 3-5 aylık dönemde gireceklerini söyleyen Özyurt, bu alanda yatırımın da sinyallerini verdi. Özyurt, hızlı tüketim ürünleri grubunda konsolidasyonların artacağını beklediklerini belirterek, kendilerinin de bu dönemde özellikle yerli markalara yatırım yapacaklarını söyledi.
HEDEF İLK ÜÇE GİRMEK
Beş yıl içinde gıda sektörünün üç büyük markasından biri olmayı hedeflediklerini söyleyen Özyurt dün yaptığı yazılı açıklamada da şunlara değindi: "2009 yılında mutfak markası olma yolunda yatırımlarımıza başladık. Yatırımlarımızın en önemli kısmını oluşturan Türkiye'nin gözdesi ve tüketicilerimizin yakından tanıdığı Çapamarka, Bozkurt Reçelleri ve Unilever'in Türkiye'deki ilk markası olan Vita yağı'nı bünyemize katarak, gıda sektörünün en büyük oyuncularından biri olma yönünde adım attık." Şu anda Aymar markası ile toplam 135 bayii ile çalıştıklarını söyleyen Nihat Özyurt, ulusal markaların tamamında bulunduklarını belirtti. Aymar'ın satın alındığında pazar payı yüzde sıfırdı. Firma altı yılda yaptığı toplam 20 milyon dolarlık yatırımla 2009'da yüzde 12 civarında bir pazar payına ulaştı. Kanolanın büyük bir pazar payı arttırımına sebep olduğu belirtilirken, firmanın yeni alımlara gideceği de açıklandı. Kanola yağına 2007 yılında başlayan Aymar'ın bu seçiminin ardında ise Türkiye'nin he yerinde ve tüm bölgelerinde yetişebiliyor olması var. Türkiye'de kanola yağı üretimi 2002'de 12.2 milyon ton iken, bu rakam 2008'de 20 milyon tona kadar çıktı. 2008'de mısı yağı 91 bin ton tüketilirken, kahola yağı 104 bin ton tüketildi.
AR-GE VE TASARIMLA AGRESİF OLACAĞIZ
Tüketicinin Çapamarka, Bozkurt Reçelleri ve Vita gibi markaları tanıdığını ve sempatisi olduğunu da dile getiren Nihat Özyurt, bundan sonra agresif hedefleri olduğunu ve yeni ürün geliştirme ve marka gelişimine önem vereceklerini söyledi. Özyurt, "Agresif olarak büyüyeceğiz. Yeni ürünler yaratacağız ve mevcut ürünlerin tasarımlarını da orijinaline sağdık kalarak değiştireceğiz. Ar-Ge çalışmalarımızı hızlandırarak, markalarımızın gelişmesini sağlayacak reçel, un, bakliyat, çorba gibi ürün gruplarını da ilave edeceğiz" dedi.