REKLAMCILAR Derneği Başkanı Yiğit Şardan, reklam harcamalarında geçen yıl yüzde 15 daralma yaşandığını belirterek, 2010'da yüzde 15'lik büyüme beklediklerini söyledi. Reklam fiyatlarındaki düşüş ve reklam bütçelerinin daraltılmasını küçülmenin iki sebebi olarak gösteren Şardan, kriz döneminde fiyatlarda yüzde 30-35 oranında gerileme olduğunu kaydetti. 2009'da toplam 2.76 milyar liralık reklam harcamaları gerçekleştiğini dile getiren Şardan, yatırımların yüzde 52'sini televizyonların oluşturduğunu söyledi. Reklam yatırımlarının yüzde 29'unu yazılı medya ve yüzde 7'sini açıkhava oluştururken, krize rağmen artış gösteren internetin oranı yüzde 6.5'ya sinema ise 1.41'e yükseldi. ABC Türkiye Tiraj Denetim Platformunun, Rekabet Kurumu tarafından lağvedilmesinin özellikle basın sektörünü belli ölçüde kaosa soktuğuna değinen Şardan, "Şu anda tiraj rakamlarını denetleyemiyoruz. Herkesin kendi beyanına inanmak suretiyle hareket ediyoruz. Biz genelde yapılan bütün yatırımların geri dönüşünü araştırmalarla kanıtlanabilir olması tarafında olduk. Bu yüzden, bilgiye dayalı hareket etmenin doğru olduğuna inanıyoruz'' dedi.