Firmaların
fiş almayan müşteriye daha uygun fiyata hizmet verdiklerini duymuştuk ama çalışanların evlerinde satış fişi tasarlayıp müşteriye gerçekmiş gibi vererek aldıkları parayı ceplerine attıklarını ilk kez duyduk. İstanbul'da ilk ofisini açan ABD'li gizli müşteri firması HS Brands'in CEO'su Tom Mills, mağaza ve restoranlarda çalışanları gerek tanıdıklarına yaptıkları ücretsiz içki, yemek, kıyafet, ürün jestleri gerekse fiş kesmeden yapılan alışverişlerde aldıkları parayı işletme sahibinin haberi olmadan ceplerine attıklarını ve bu durumun işletme sahiplerini sıkıntıya soktuğunu söyledi.
RAPOR TUTUYORLAR
Firmaların ay sonunda yaptıkları hesabın çok üzerinde bir giderle karşılaştıklarını ve bunun önüne geçmek için de kendilerince yöntemler kullandıklarını belirten Mills, şirket olarak haftada birkaç kez firmanın talebi üzerine mağaza ve restoranlara normal müşteriymiş gibi görünen elemanlar gönderdiklerini ve gizli müşterinin ortamı gözlemleyip rapor tuttuğunu ifade etti. Özellikle franchise veren firmaların bayilerini denetleme noktasında gizli müşteriyi çok sık kullandıklarını vurgulayan Mills, günlük gizli müşteri ücretinin de firmaya 35 - 100 dolara mal olduğunu ifade ediyor.
700 $'LIK KAZANÇ
HS Brands Türkiye Genel Müdürü Haluk Bilge ise bu işin emekli, ev kadını ve öğrenciler için part time iş yapabilme açısından çok cazip olduğunu ayda iyi bir performans sonucu bir kişinin 600 - 700 dolara kadar kazanabildiğini belirtiyor. Burada tek sorun ise gizli müşteriyi kimin denetleyeceği. Bilge aynı yere farklı gizli müşteriler göndererek kişinin aynı bilgileri doldurup doldurmadığı, yanlış ve yalan bilgilere yer verip vermediğini anladıklarını söylüyor.
GİZLİ MÜŞTERİ TEK İŞLERİ OLACAK
Türkiye'de bu işi pazar araştırma firmalarının yaptığını belirten Haluk Bilge, ülkede sadece bu iş üzerine ofis açan ilk firma olduklarını söyledi.
EN POPÜLER ZARARA UĞRATMA YÖNTEMLERİ
Kasadan para alma
Bedava yemek ısmarlama
Promosyon çeklerini illegal kullandırma