Yurtdışında
Türk markalarının ağırlıklı olarak yer alacağı alışveriş merkezleri (AVM) ve mağazalar kurmak amacıyla oluşturulan 'Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu' protokolü imzalandı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) tarafından imzaların atıldığı törende konuşan Büyükekşi, hedefin ihracatın katma değerini artırmak olduğunu vurguladı. Büyükekşi, "Amaç markalarımızın her ülkede bir mağaza açması değil. Her ülkede en az 10 mağaza açsınlar istiyoruz" dedi.
10 YILDA 20 BİN MAĞAZA HEDEFİ
İlk olarak Fas'ın 3 şehrine yatırım için bir ziyaret düzenleneceğini belirten Büyükekşi, "Fas'tan davet aldık. Gidip pazarı ve yatırım fırsatlarını araştıracağız. Suriye'ye de benzer bir ziyarette bulunacağız" dedi. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz 10 yılda yurtdışında 20 bin mağaza hedeflediklerini belirtirken, AYD Başkanı Kodal AVM'lerin başarısının, içinde barındırdığı markaların gücüyle orantılı olduğuna dikkati çekti.
Sekreteryayı TİM yapacak
Tim
Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu, Büyükekşi başkanlığında, TİM'den 2, BMD, AMPD, AYD Yönetim Kurulu Başkanlarıyla birlikte 2'şer temsilci olmak üzere toplam 9 kişiden oluşacak.Kurulun sekretarya hizmetlerini TİM sağlayacak. Temel hedef, 'fırsatları değerlendirmek, yeni yollar bulmak ve küresel seviyede lobi ve tanıtım faaliyetleri yapmak' olarak özetleniyor.
BİZDEN PARA İSTEMİYORLAR
AMPD Başkanı Mehmet Nane yurtdışında alışveriş merkezleri ile ilgili fuarlara Türk firmalarının artık para talep edilmeden davet edildiğini hatırlatarak, protokolün tarihi bir anlam taşıdığını kaydetti.