Selva Makarna'nın beş yıl üzerinde düşünüp bu yıl hayata geçirdiği iş kadınları ve öğrencilere yönelik geliştirilen 3 dakikada pişen Şipşak makarna yanlış algı kurbanı oldu. Paketlerin üzerindeki min.3 ibaresini kaldırdıklarını dile getiren Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, "İngilizce dakika anlamına gelen 'minute'u kısaltıp min.3 yazdık ama aklımıza bunun minimum algılanacağı gelmedi. İnsanlar sadece 3 dakika pişirilmesi gereken makarnayı minimum 3 dakika pişirince makarna hamur oldu. Durum böyle olunca kalitesiz ürün algısı yaratmamak için min.3 ibaresini paketlerden kaldırdık" diye konuştu. Şipşak makarnanın üç yıl içinde toplam cironun yüzde 15-20'sini almasını planladıklarını kaydeden Karakuş, "500 bin euro kalıp yatırımıyla bu işe girdik. Şipşak makarnanın 3 yıl sonunda 5 milyon TL ciro getirmesini bekliyoruz" dedi.
HEDEF UZAKDOĞU
Yeni ürünler özellikle bireysel yaşamın ve çalışma hayatının ağırlıklı olduğu Kore, Singapur, Malezya gibi Uzakdoğu ülkelerine de girmeyi planladıklarını ifade eden Karakuş, bu yıl sonunda ise yüzde 15 büyüme hedeflediklerini dile getirdi.
2010 BÜYÜME HEDEFİ YÜZDE 15
2009 ciro..........................................85 milyon TL
İhracat yaptığı ülke sayısı ..................................65
Üretim miktarı........................................35 bin ton
İhracat miktarı........................................17 bin ton
2010 büyüme hedefi ......................................%15