Yaşanan ekonomik krizin ardından eski günlerine geri dönmeye çalışan Avrupa'daki perakende pazarını mercek altına alan GfK Geo- Marketing, AB üyesi olmadığı halde araştırmaya hızla büyüyen Türkiye ve Rusya'yı da kattı. Avrupa'daki perakende sektörünün büyümesinin 'iğne ucu' olarak nitelendirildiği araştırmada, Türkiye ve Rusya'nın en yüksek büyüme beklenen ülkeler olduğu belirtildi.
KUR DA ETKİLEMEDİ
Araştırmaya göre Türkiye ve Rusya şu anda döviz kuru sorunu ve enflasyon riskiyle uğraşmasına rağmen bu durum iki ülkedeki büyüme beklentilerinin önüne geçmiyor. Araştırmada yapılan değerlendirmelere göre her alanda yaşanan pozitif gelişmelere paralel olarak 2010 yılında Türkiye'nin perakende alanında yüzde 8.5, Rusya'nın ise yüzde 2.5 büyümesi bekleniyor. Metrekareye düşen perakende harcamasında ise ilk sırayı Rusya alıyor. Rusya'yı Bulgaristan takip ediyor. Perakende cirolarındaki büyümeye bakıldığında AB üyesi ülkelerden Belçika, Avusturya ve İsviçre hariç tüm üye ülkelerin cirolarında düşüş olduğu vurgulanıyor. Belçika yüzde 0.3, Avusturya yüzde 2.1 ve İsviçre yüzde 6 büyüme rakamlarıyla bu listeden kurtulmayı başarıyor.