Kız çocuğu olan ebeveynler bilir. Yıllarca Barbie ve Cindy karakterleriyle döndürülen çizgi film ve oyuncak dünyasında şu aralar Winx fırtınası esiyor. Türkiye'de vizyona giren ilk filminin ardından lisanslı ürünlerde kız çocuklarının tüketimi de tavan yaptı. Bugün Winx Club'ın lisans ürünlerinin perakende değeri 50 milyon euroya ulaştı. 29 Ekim'de 3 boyutlu Winx 2 vizyona giriyor. Film ve filmin ana karakterlerinin lisanslı ürünleri için 300 bin euronun üzerinde yatırım yaptıklarını dile getiren Winx'in lisansörü Filma'nın yönetici ortağı Karaca Sarıoğlu, Harry Potter'dan önce vizyona girecek olan Winx Club'ın ikinci filmi Winx Club 3D 'Sihirli Macera' filminden sonra lisanslı ürünlerin perakende değerinin 70 milyon euroya ulaşmasını beklediklerini söyledi.
Kıyafet ve saçları İtalyan tasarımcılar yaratıyor
Türkiye'de
200 bin aktif üyesi olan Winx için Rainbow şirketi ve lisansörleri bir şirket gibi çalışıyor. Çekilen filmin yanı sıra dergi, internet sitesi, oyunları, lisanslı karakterleri, tasarım ekibiyle entegre bir sistem işletiliyor. Tasarımcılar karakterleri tasarlarken 2 yıl sonra kıyafette ve saçta neyin trend olacağını öngörüp ona göre elbise ve saç tasarlıyorlar. Müzikler de elbette buna göre seçiliyor.
WINX'in perileri Pop Pixie ayrı bir çizgi film oluyor
WİNX
Club, Türkiye'nin en çok lisanslı ürün satan markalarından biri. Bugüne kadar 2004- 2010 yılları arasında 400 bin DVD, 1.5 milyon dergi, 330 bin saat, 1 milyon adet okul çantası, 1 milyon fashion çanta, 250 bin adet yatak takımı sattı. Bu rakamlarla Türkiye'de lisans sektöründe pek çok rekora da sahip. Winx'in yaratıcısı Rainbow Grubu, şu sıralar film içindeki küçük periler için ayrı bir çizgi film yaratmaya hazırlanıyor. Bu yıl lanse edilecek filmde mizah ön planda olacak.