HAVAALANI PROJESİ
Başbakan Erdoğan, Diyarbakır için ikinci projelerinin de Diyarbakır Havaalanı Projesi olduğunu belirterek, ''Askeri ve Sivil havaalanını birbirinden ayırıyoruz. Yeni ve modern bir terminal binası ile Diyarbakır'a yaraşan sivil bir havaalanını Diyarbakır'a kazandırıyoruz'' dedi.
''İZMİR İÇİN İLK PROJEMİZ, KÖRFEZ GEÇİŞİ PROJESİ''
AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İzmir için projelerinden birinin Körfez geçişi, ikincisinin Konak tüneli, üçüncüsünün de İzmir-Ankara ve İzmir-Bursa-İstanbul yüksek hızlı tren projesi olduğunu bildirdi.
Erdoğan, Haliç Kongre Merkezi'nde ''Türkiye Hazır Hedef 2023'' adlı toplantıda, İstanbul, İzmir ve Diyarbakır projelerini tanıttı.
Türkiye'nin üçüncü büyük kenti olan İzmir'in, Ege'nin ve Akdeniz'in incisi; bulunulan coğrafyanın en önemli liman kentlerinden biri olduğunu belirten Erdoğan, İzmir'in ticaret, sanayi, turizm noktasında çok büyük bir potansiyel barındırdığını söyledi.
İzmir'in bu potansiyelini açığa çıkarmak, İzmir'in ihmal edilen bu yanını ortaya koyabilmek, uluslararası bir marka şehir haline dönüştürmek için 12 Haziran'ın hemen ardından çok yoğun bir planlamanın içine gireceklerini belirten Erdoğan, şöyle konuştu:
''İzmir için ilk projemiz, Körfez geçişi projesi, diğer adıyla, İZKARAY. Bu projeyle, İzmir Körfezi'nin iki ucunu birbirine bağlıyoruz. Bostanlı ile İnciraltı'nı, 4,5 kilometre köprü ve 1,5 kilometre batırma tüp tünelle birbirine kavuşturuyoruz. Böylece Bostanlı ve Karşıyaka başta olmak üzere şehrin kuzeyinden gelenler, en kısa yoldan şehrin güneyine ulaşacaklar. İzmir kent merkezini, Körfez geçiş projesi ile kuzeyden gelecek transit trafikten arındırmış olacağız. Mevcut durumda 30-35 kilometre yol katedilerek ulaşılan noktaya, 10 kilometrede varmak mümkün hale gelecek.
İzmir için ikinci projemiz Konak tüneli. İzmir'in uzun yıllardır kent içi trafiğinin can damarlarından olan, çok yoğun bir trafik taşıyan Mürselpaşa Bulvarı üstünden sahil yoluna kadar trafiği yer altına alıyoruz. Çift tüp delme tünel olarak inşa edeceğimiz bu yolun toplam uzunluğu yaklaşık 2,5 kilometre. Bu tünelle, İzmir'in kent içi trafiğini rahatlatacak, gürültü ve çevre kirliliğini azaltacak, seyahat sürelerini kısaltacağız. İstanbul'da Kadir Bey bunları yaptı. Ondan sonra diyorlar ki; ayrım mayrım, buyrun. İstanbul'da bütün metroları büyükşehir belediyesi yaptı. İzmir'de Egeray Ulaştırma Bakanlığı devreye girmeseydi yarıda kalacaktı.''
Başbakan Erdoğan, İzmir için üçüncü projenin İzmir-Ankara ve İzmir-Bursa-İstanbul yüksek hızlı tren projesi olduğunu bildirerek, şöyle devam etti:
''Türkiye'nin AK Parti döneminde başlattığı demiryolu ve yüksek hızlı tren hatları projelerinin Ege'deki kalbi İzmir olacak. Ege ve İç Anadolu Bölgesi'ni birbirine bağlayacak bu hat, Ankara'dan devam eden diğer hızlı tren hatları ile tüm Türkiye'ye açılan bir kapı olacaktır.
Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir güzergahında 583 kilometre uzunluğunda çift hatlı yüksek hızlı tren hattını iki etap halinde inşa edeceğiz. Bu hattın tamamlanmasıyla İzmir-Ankara arası seyahat süresi 3,5 saate inecek. Bu hatla, Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa ve İzmir birbirine kapı komşusu kadar yakın hale gelecek. İzmir-Bandırma hızlı tren hattını, Karacabey'de Osmaneli-Bursa hızlı tren hattına bağlıyoruz. İzmir'i böylece, Ankara-İstanbul hızlı tren hattı ile doğrudan İstanbul'a bağlamış oluyoruz. Bu hatla İzmir, Balıkesir, Bursa, İzmit ve İstanbul birbirinin adeta kapı komşusu haline gelecek.''