OTOMOTİV yan sanayinin 2008 krizinden ilk etkilenen şirketlerinden olan Mata, bu dezavantajı avantaja dönüştürmeyi başardı. Şirket, dünyanın oto yan sanayisinde kullanılan en pahalı malzemelerinden karbon fiber kompozit aksamları yüzde 40 daha az maliyetle üretmeyi başarınca, dünyanın lüks otomobil markalarıyla arka arkaya milyon dolarlık kontratlar imzalamaya başladı.
CADILLAC TEST ETTİ
Kimya mühendisi olan şirketin patronu Erce Kaşlıoğlu, "Kullandığımız ahşap aksesuarlar lüks ama spor otomobillerde pahalı olduğu için kullanılamıyordu. Bu yüzden şık ama daha ucuz bir malzeme arıyorduk. İngiltere'de Formula 1'in arabalarının şaselerine karbon fiber aksamlar üreten şirketle knowhow anlaşması yaptık. Buradan aldığımız bilgileri kendi ahşap süreçlerimize uyarlayıp İngiltere'de üretilenden yüzde 40 daha ucuz bir ürün elde ettik. İlk prototipi Cadillac test etti ve yedi yıllık kontrat imzaladı" şeklinde anlattı projesini. Cadillac, 2014'te üreteceği yeni Corvet'in karbon fiber aksesuarlarını almak üzere Mata Otomotiv'le yedi yıllık ve 45 milyon dolar tutarında bir anlaşma imzalamış.
29 milyon $'lık anlaşma
Adıllac mühendislerinden biri elektrikli otomotiv üretimiyle dünyanın dikkatini çeken Tesla'ya transfer olunca karbon fiber aksesuarlara Tesla'dan da talep gelmiş. Şirket 2013'te üreteceği dört kapılı dünyanın ilk ful elektronik lüks otomobilinin aksesuarları için yine yedi yıllık ve 29 milyon dolar tutarında bir anlaşma yapmış Mata Otomotiv'le.
LÜKS ARAÇLARIN EN UCUZU 60 BİN DOLAR
Mata'nın donattığı araçların en ucuzu 60 bin dolar. Şirketin Tuzla'daki fabrikasında Aston Martin'in 1.8 milyon dolara satılan 177 modelinin aksesuarları tasarlanıp üretiliyor.