Türkiye'nin önceki yıllarda 'hangi parti iktidar olacak' kaygısıyla durdurduğu tüketimi bu kez öğrenci seçme sınavları olumsuz etkiledi. Perakendecilere göre iktidar olacak partiyle ilgili akıllarda her şey net. Kimse sürpriz beklemiyor. Asıl kaygı öğrenci seçme sınavları tarafında yaşanıyor. Yani tüketici için milat sınav tarihleri ve okulların kapanma dönemleri.
HARCAMAYA 'SINAV' DUVARI
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, "Seçim değil SBS, ÖSS, Açıköğretim sınavları harcamalara set çekti. Tüketici alışverişi bir kenara bıraktı" diyor. Ayaydın Miroglio Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, ebeveynlerin okul ve sınavların bitmesini beklediklerini belirtirken, Ziylan Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan ise geçen ayla karşılaştırıldığında satışlardan memnun olduklarını belirtiyor. Havaların ısınmasıyla birlikte yazlık ürün satışlarının hız kazandığını dile getiren Ziylan, haziran ayının daha iyi geçeceğini ifade ediyor.
Sınavlar belirleyici
Mehmet Nane - AMPD Başkanı
Türkiye'de demokrasi oturdu. Bu yüzden seçim sonuçları Türkiye'yi etkilemez. Sınav dönemleri çok belirleyici. Ama sektör kampanyalarla büyümenin yolunu bulur.
Tatil alışverişi başlamadı
Engin Tayfun - Tiffany
Mayısta
havalar kötü gitti. Yazlık ürün haziran ile birlikte satılmaya başladı. Sınav dönemi nedeniyle hâlâ istediğimiz satışlara ulaşamadık ama okulların kapanmasıyla birlikte tatil alışverişlerinin artmasını bekliyoruz.
Yazlık satışı başladı
Mehmet Ziylan - Ziylan Grup
Satışlar mayıstan daha iyi gidiyor. Bunda havaların ısınmasının payı büyük. Seçimle ilgili endişe olmadığı için dezavantaj yaşamıyoruz. Eskiden seçimlerde ne olacak kaygısıyla alışverişi durdururdu tüketici. Şimdi bu yok.
12 Haziran sonrası işler açılır
Yalçın Ayaydın - Ayaydın Miroglio
seçme sınavları ve okulların henüz kapanmaması nedeniyle tatil için hazırlıklar başlamadı. Dolayısıyla da işler durgunlaştı. 13 Haziran Pazartesi günü itibariyle her şey normale dönecek. Seçimle ilgili zaten bir kaygı yok.
Öğrenci