Bu yıl deri sektöründe yaptığı 43 milyon dolarlık ihracatıyla 38 yıl sonra ilk kez birinci sıraya oturan Desa, perakende tarafında da dönüşüm yapmaya karar verdi. Müşteri kitlesini 40 yaş ve üstü olarak nitelendiren Desa'nın Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet, artık gençleri de mağazalara sokmak için yeni mağaza konsepti ve özel koleksiyonlarla pazara çıkmaya hazırlandıklarını söyledi. "Hedef kitlemizi 15 yaşa kadar indirdik. Bunun için de 'by Desa' ile biten alt markalar yaratıyoruz. Hip dizayn yani modaya, trendlere uygun koleksiyonlar hazırlıyoruz" diyen Çelet, gençleri doyuran renk ve modellerin içinde olduğu ürün ve yeni mağazalarla piyasaya çıkacaklarını belirtti. Çelet, "Daha enerjik, renklerin ve modellerin yoğun olduğu, onların sevdikleri müziklerle desteklenen mağazalar açacağız" dedi.
Deri fiyatları ikiye katlanır
Deri hammadde fiyatlarındaki artışla birlikte kış sezonunda 500 liralık bir deri ceketin 900 lirayı geçeceğini kaydeden Çelet, bunun deri ürün tüketimini azaltacağını söyledi. Çelet, sınırdan giren türü belirli olmayan hayvanlar nedeniyle kalite noktasında da sıkıntı çıkabileceğini söyledi.
ÇİN'E GİRİYOR
Çevre ülkelere yayılmak yerine dünya moda merkezlerinde olmak istediklerini belirten Çelet, "Romanya'dan çıkan bir dünya markası gördünüz mü" dedi. Çelet, Turquality kapsamında Londra'dan sonra Çin'e girmeye hazırlandıklarını söyledi.