5 günlük hava durumu
21 Temmuz 2011 Perşembe
ordu-giresun havalimanı

Ordu-Giresun Havaalanı'nın temeli atılıyor

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 21.07.2011  14:49
    Güncelleme : 21.07.2011  14:51

3 cumhurbaşkanı, 11 başbakan, 15 ulaştırma ve 15 bayındırlık bakanı gören Ordu-Giresun Havaalanı'nın nihayet temeli atılıyor.

Her iki ilin özlemi olan havaalanının geçmişi 40 yıl öncesine dayanıyor. Dönemin başbakanı Süleyman Demirel tarafından verilen havaalanı sözünü 40 yıl sonra AK Parti, yarın yapılacak temel atma töreni ile yerine getiriyor.

Ordu ve Giresun'un yıllardır hasretini çektiği Ordu-Giresun Havaalanı'nın hikayesi 19 yıllık bir proje değil aslında. Projenin yapılacağına dair ilk vaadi 1970 yılında dönemin Başbakanı Süleyman Demirel verdi. 1970 yılının Eylül ayında Demirel, Ordu'ya gelir. Şehirde bir fabrika açılışına da katılan Demirel, Ordu'ya havaalanı yapılacağını açıklar. Ordulular o günden itibaren bir havaalanı beklemeye başlar. Aynı sene içerisinde o dönemde Ordu milletvekili olan Ferda Gülay Meclis'e bir soru önergesi vererek Ordu Havaalanı'nın durumunu sorar. Dönemin Ulaştırma Bakanı'nın yanıtı ise oldukça ilginçtir: ''Ordu, Samsun ve Trabzon'a çok yakındır. Havaalanına ihtiyaç yoktur."

1975'te Ordu'ya bu sefer Dönemin Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk Ordu'ya gelir. Verilen sözlerin üzerinden 5 sene geçmiştir ama projede herhangi bir adım atılmaz. Korutürk'e Ordu'nun sorunları adlı bir dosya sunulur. Dosyada 3 önemli proje sıralanır. Liman, dereyolu, havaalanı.

1978'te ise havaalanı yapımının kaynak yetersizliği nedeniyle en erken 1982'de başlayabileceği açıklanır. Daha sonra bir iş adamı tarafından denize dolgu havaalanı yapılabileceği fikri dönemin Valisi Sami Seçkin'e anlatılır. Fikir güzel bulunur ve Ordu-Giresun Havaalanı fikri de ortaya çıkmış olur. Ve yıl 1992 olur. Zamanın Ulaştırma Bakanı Yaşar Topçu, Mart ayında bir açıklama yaparak Ordu'nun havaalanı için uygun olmadığını ve havaalanın Fatsa-Ünye arasında bir yerde yapılacağını söyler. 1993'te ise Ordu'ya havaalanı yapılamayacağı kesinlik kazanır. Havaalanının bölge havaalanı olarak Çarşamba'ya yapılacağı açıklanır.

Aynı yıl havaalanı için bir çalışma da dönemin Ordu Valisi Mustafa Malay tarafından başlatılır. Malay'ın Ordu'da düzenlediği toplanıya sadece 6 kişi katılır. Bu durumu Vali Malay, "Çok ayıp ettiler.'' şeklinde özetler. Hatta Malay'ın havaalanı için elinde bağış makbuzuyla kapı kapı dolaşması eleştiri konusu olur. 1997'de dönemin Ulaştırma Bakanı Necdet Menzir Aralık ayında partisinin Ordu İl Başkanı Güner Sağra'yı telefonla arayarak müjdeli bir haber verir ve havaalanı için dış kredinin bulunduğunu söyler. Ancak 1988'de havaalanı için dış kredi bulunduğu haberinin doğru olmadığı anlaşılır.

Yine 1997 yılında içerisinde havaalanı mendireğinin 2. kısım inşaatının ihalesinde usulsüzlük ve yolsuzluk yağıldığı söylentileri nedeniyle dönemin Valisi Kemal Yazıcığlu tarafından ihale iptal edilir. 2000 yılında dönemin hükümeti tarafından yatırım programından çıkartılan Ordu-Giresun Havaalanı tam 9 yıl sonra yani 2009'da tekrar yatırım programına alınır ve bugünlere gelir.

Havaalanı Ordu-Giresun adını aldıktan bu güne kadar geçen 19 yılda 3 cumhurbaşkanı, 11 başbakan, 15 ulaştırma ve 15 bayındırlık bakanı eskitti. 1970'ten 2011'e kadar geçen 41 sene boyunca birçok tartışmalara ve olaylara konu olan havaalanının temel atma aşamasına gelmesi bölgede her şeye rağmen sevindirici bir gelişme olarak kabul görüyor.

Ordu-Giresun Havaalanı'nın temeli İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin ve ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın katılımıyla 22 Temmuz cuma günü atılacak. Havaalanın 2013 sonunda tamamlanması hedefleniyor.

Etiketler :

kalan karakter 460

CHANGO CHANGO

YAZI OKUMADIM AMA PROJE RESMINE GÖRE DENIZ DOLDURULACAK ÜSTÜNE HAVA ALANI YAPILACAK.. yahu toprakmi kalmadi orduda-giresunda nebicim istir bu ????? KIMLERIN CEBI DOLUCAK BU ISTEN???? HAVA ALANININ BAKIMINI ALACAK FIRMA YANI DOLDURMA HAVA ALANININ OLDUGU SÜRECE SENELIKMILYON DOLARLIK BAKIMA IHTIYACI OLUCAK !!!! YAZIK ÖKSÜZLERIN YETIMLERIN HAKKINI YEMEGE DEVAM.....................

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır35
cevapla 21.07.2011 16:42
ali ali

Bu yazıyı yazan kişi kesin Trabzonludur.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 21.07.2011 23:19
SINAN-Q SINAN-Q // İSTANBUL

Yav yetim Hakki diyor utanmadan,Ben istanbuldan ucakla Trabzona 1,5 saatte gidecem giresuna 3 saatte gececem,TUGU bitmemislerin hakkini baska yerlerde ara,maydonoz ottur insana yakismaz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır1
cevapla 21.07.2011 22:33
ordu--- ordu---

Chango sen nerelisin? ORdu ve giresun da havaalanı yapımı için toprak gerçektende kalmadı, ikincisi ordu ve giresun samsun ve trabzonun arasına sıkışmış ve ülkemin belkide en geri kalmış iki ili yani yatırım şart ve havaalanı yıllar önce olması gerekn bir olay geç kalındığı aşikar umarız bu bölgeye yatırımlar devam eder gerçekten ihtiyaç çok fazla, bölgenin nufüsüna ve dışarıya göç eden nufusa bakarsan daha iyi anlarsın...

Aynı Görüşte misiniz?
evet19
hayır0
cevapla 21.07.2011 19:06
tunç tunç

aslında çok da aşırı önemli bir havaalanı değil.. samsun havaalanı süper olsun yeter..otoyolda var zaten.. buralara hizmet eder..o kadar masraf oraya edilinceye kadar...

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır31
cevapla 21.07.2011 16:37
hekim hekim

1,5 saat mi? Havaalanında indikten sonra Ordu ya, 2,5 Giresuna 3 saatte gidiyorsunuz. 15 dakika deseydiniz bari

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 22.07.2011 11:31
lazkızı lazkızı

Oralara masrafa gerek yok !!!! çünkü Giresun Ordu türkiyenin vilayetleri değilmidir ?.Nasıl bir mantıktır bu ya...otoyolda varya zaten Samsundaki iptal olsun Giresun Ordu arası yapılsın bence daha mantıklı :D

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır0
cevapla 21.07.2011 17:59
sami sami

tabi 1 saat uçak yolculuğundan sonra 1.5 saat te arabayla gitmenin nesi problem...

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır3
cevapla 21.07.2011 17:29
Onur AYAZ Onur AYAZ

Bir Giresun'lu olarak hükümeti tebrik ediyorum. o kadar saat otobüs çilesi çekmeyeceğiz artık. 955 km yol gittim geçen sene İstanbul'dan Giresun'a kendi arabamla bittim tükendim. Helal olsun AK parti hükümetine. 3. döneminde oy vermiş biri olarak keşke daha öncede oy verseydim diyorum. verdiğim oy helal olsun. istikrar sürsün, karadeniz büyüsün, Türkiye büyüsün. Helal olsun başbakanımız. Bu ülkeye fazladan bir çivi bile çakanlara helal olsun.

Aynı Görüşte misiniz?
evet20
hayır10
cevapla 22.07.2011 01:44
KAHRAMAN KAHRAMAN

KARADENİZE YAKIŞIR BİR ŞEKİLDE SAYIN BAŞBAKANIMIZ RECEP TAYYİP HAVA ALANI OLMASINI BÜYÜKLERİMİZDEN İSTİYORUM ÇÜNKÜ ALLAH RAZI OLSUN HER ŞEYİYLE TÜM HER YERDE LAYIKIYLA MEMLEKETİ HAYIRLI BİR ŞEKİLDE YÖNETİYORLAR KUTLUYORUM

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır2
cevapla 02.02.2012 22:30
.................................................. ..................................................

lenn giresunlular fındığımızı çaldınız havaalanımızıda çalmayın havaalanı ordunun. yani siz havalanmayın yani ordunun gülyalı ilçesine yapılıyor güzel ordu il sınırı içinde havaalanımızada sahiplenmeyin

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır8
cevapla 26.01.2012 02:01