5 günlük hava durumu
28 Temmuz 2011 Perşembe

İşçinin mı belli oldu

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 28.07.2011  09:39
    Güncelleme : 28.07.2011  09:40

Kamuda çalışan yaklaşık 200 bin işçinin iki yıllık sürede alacağı oranları netleşti.

, 2011'in Ocak ayından itibaren geçerli olarak uygulanacak. Bu nedenle kamu işçisi 8 aylık zam farkı alacak. Düşük maaşlı kamu işçisine, seyyanen zam, yüzdelik zam ve sosyal yardımla birlikte yaklaşık 330 TL artış sağlanmıştı.

Buna göre bu gruba giren işçiler, ortalama 2 bin 500 TL zam farkı alacak. Yüksek maaş aldığı için seyyanen zamdan yararlanamayan işçiler de 8 aylık döneme ait sosyal yardım ve zam farkı alacaklar. Bu miktarın da 1.500 TL civarında olacağı belirtiliyor.

Hükümetle Türk-İş ve Hak-İş arasında yürütülen toplu iş sözleşmeleri anlaşma ile sonuçlandı. Anlaşmaya göre işçilere 2011 için yüzde 4+4 olmak üzere yüzde 8, 2012 içinse yüzde 3+3 olmak üzere yüzde 6 zam verildi. Ayrıca düşük maaşlı çalışanlar için önemli iyileştirmeler yapıldı. Maaşı bin liranın altında olan işçilere 150 TL ile 100 TL arasında değişen oranlarda seyyanen zam verildi. Böylece düşük maaşlı işçinin zammı yüzde 30'ları buldu.

İşçilere 145 lira da sosyal yardım ödenecek. İki yılda bir yapılan toplu iş sözleşmeleri 1 Ocak'tan geçerli olacağı için işçilerin geriye dönük alacağı ortaya çıktı. Bu farklar 15 Ağustos'ta toptan ödenebileceği gibi işverenle varılan anlaşma çerçevesinde parça parça da ödenebiliyor. Ancak çerçeve sözleşmeye, zam farklarının ivedilikle ödenmesi yönünde hüküm konuldu. Hükümetle konfederasyonlar arasında uzlaşma ile sonuçlanan toplu iş sözleşmeleri, işçiyle işverenin varacağı uzlaşma için çerçeveyi oluşturuyor. Her işyerinde örgütlü olan sendika, bu çerçeve sözleşmeyi dikkate alarak işverenle masaya oturup anlaşma sağlıyor. Buna göre kimi sendikalar anlaşma sağlarken kimi işyerlerinde görüşmeler sürüyor. Toplu iş sözleşmelerinin 15 Ağustos'a kadar tamamlandığı işyerlerinde zamlı maaşlar ve zam farkları bu tarihte alınacak. Toplu sözleşme görüşmeleri uzarsa zamlı maaş ve farklar eylül ya da sonraki aylara kalabilecek. Toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, ocak ayından itibaren devam ediyordu.

Maaş farkları, bayram harçlığı olacak

Toplu iş sözleşmelerini Zaman'a değerlendiren Hak-İş Başkanı Mahmut Arslan, beklentilerinin daha yüksek olmasına rağmen elde edilen sonucun başarı olduğunu söyledi.

Hak-İş'ten önce Türk-İş'in toplu iş sözleşmelerinde hükümetle anlaşmaya vardığını, bu nedenle kendilerinin manevra alanının daraldığını kaydeden Arslan, "Hükümetin de samimi, uzlaşmacı tavrını gördük. Çözüm bulma iradesi ve esnekliği önemliydi. Bu şartlar altında bakınca 'kötü sözleşme oldu' diyemem." dedi. İşçilerin 1 Ocak'tan itibaren oluşacak zam farklarının en kısa sürede ödenmesinin imzalanan protokole konulduğunu ifade eden Hak-İş Başkanı, "Bu maaş farklarının Ramazan Bayramı öncesi alınmasını istiyoruz. Bu farkların bayram harçlığı olacağı düşüncesindeyim." dedi.

Etiketler : ,

kalan karakter 460

murat taş murat taş

şeker fabrikalrında memurum bizim işçiler 1800 maaş 900 ikramiye=2700 tl alıyor. bunlar doktor mühendis falan değil ilkokul mezunu vasıfsız işçi. Bittimi yooo maaşın yanında ayyakkabı ceket şeker bayramlarda çalışırlarsa yarı maaş... bittimi yoooo yılda 45 gün izin,10 gün mazeret, ayda 6 saat kapı izni... karşılığında nemi veriyolar yılda 3 ay fabrikalrın çalışma süresi var geri kaln 9 ay çay içilir ,tv seyredilir, muhabett edilir... Gülünç dimi, yazık dimi... ne yazıkki durum bu,istersen yakın kamu şeker fabrikası varsa bi tur atın görün....

Aynı Görüşte misiniz?
evet15
hayır48
cevapla 29.07.2011 15:59
işçi işçi

işçi olmazsa memur ne iş yapacak soğuk görmez sıcak görmez klimalı oda da klavye ile biz şeker fabrikasında üreten gücüz yazıklar olsun ki biz çalışıyoruz sen maaş alıyorsun

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla 06.08.2013 20:22
şeker işçisi şeker işçisi

boş boş konuşuyorsun sen hiç iş kazasında ölen memur gördünmü, bu hazımsızlığın sebebini doktorda aramalısın bende şeker işçisiyim akşama kadar borsa takip etmekten başka hiç bir iş yaptığınız yok kaç para maaş verir devlet size 2500tl yazık değilmi...

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır1
cevapla 24.07.2013 10:49
at gözlüğünü bırak at gözlüğünü bırak

her işi işçi yapar, sen otur koltuk sevdasına düş, sonra maaş niye böyle, bırakın at gözlüğünü

Aynı Görüşte misiniz?
evet32
hayır2
cevapla 07.09.2011 11:30
Denizlerin Mahkumu Denizlerin Mahkumu // İSTANBUL

Zalimin zulmü varsa Taşeronun da Allah'ı var...Her ay çoluk çocuğumuzun hakkını çatır çatır yiyenlerden hesap sormaya bu dünyada gücümüz yetmedi...Ahirette iki elimiz iki yakasındadır...Kim ki devletin işinde bizi simsarlara sattı!

Aynı Görüşte misiniz?
evet25
hayır1
cevapla 28.07.2011 10:56
ibrahim ibrahim

murat kardeş sen o işi yanlış biliyosun bende kamudsa işçiyim aldıgım maaş 1,400 15 yıdırda çalışıyorum ikramiye dediginde senede verilir her ay ikramiye verilmez ayrıca ben elektronik mühendisiyim işçi arkadaşlar a söylüyosun da sen 365 gü yatıyosun ayrıca 2,300 maaş alıyosunuz hemde yatarak her ay alıyosun ben ce işçi arkadaşların günahını alma ayıptır bence çok az alıyolar 3000 tl bile az işçiler bedenen çalışıyorlar alın teri ile ya sen yatarak ....

Aynı Görüşte misiniz?
evet15
hayır3
cevapla 01.04.2013 15:33
doğrucu doğrucu

devlet işçilerinin maaşları bana görede çok hak etmiyorlar. özel sektörde asgari üçretli işçileri düşününde halinize şükredin

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 10.09.2013 01:14
et ve balık kurumu et ve balık kurumu

kadrolu işçiyim tonlarca et taşıyorum 10-12 saat çalışıyorum maaş mı 1314 bu adalet mi ya memurlar akşama kadar kahve içip oturuyor ve bize emrediyorlar maaşları 2350...

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 27.08.2013 19:31