'250 MİLYON ZENGİN VAR'
Çin'in herkesi hayrete düşüren bir büyüme yaşadığını hatırlatan Zamanpur, "Bu kadar gelişen, büyüyen bir ülke yok. 250 milyon zengin var; 75 milyonu A grubu. Türkiye'nin toplam nüfusu kadar ultra zengin var. Çin perakende pazarı 1.9 trilyon, Türk perakende pazarı 190 milyar dolar büyüklükte. Çin perakendede her yıl yüzde 10 büyüyor. Yani her yıl Türk perakende sektörü kadar hacim ekliyor kendine" diye konuştu.
Kapalıçarşı mağazası ilk 4'te
Kapalıçarşı'da 6 yıldır mağaza açmayı düşündüklerini ve 4 ay önce tarihi çarşının ilk hazır giyim markası olarak mağaza açtıklarını belirten Ayşan Zamanpur, "Turistlerin markasıyız diye Kapalıçarşı da bizi çok istedi. Esnaf bizi çikolatalarla karşıladı. İstinyePark, Akmerkez ve Kemerburgaz en çok satış yapılan mağazalarımız. Kapalıçarşı'da ilk 4'e girdi" dedi. Kapalıçarşı'da en çok Japon, Brezilyalı, Arjantinli ve Avustralyalı turistlere satış yaptıklarını anlatan Zamanpur şöyle konuştu: "Cruise gemileri geldiğinde bizim satışlarımız çok daha fazla artıyor. Kısıtlı zamanda gelen, tarihi İstanbul'u gezenler 25 metrekarelik bu mağazamızı mutlaka ziyaret ediyor.
Arjantin'den talip var
"Arjantin'in Sao Paulo şehrinden gelen biri markamızı çok beğendi ve orada bayimiz olmak istiyor. Eylül-ekim gibi orada mağazamız açılmış olacak" diyen Zamanpur, Türk perakendecilerin de artık Kapalıçarşıya ilgi gösterdiğini belirtti. Zamanpur, "Nuriosmaniye'de de 10 güne kadar mağazamızı açmış olacağız" dedi.
'A, B GRUBU BİZİM KİTLEMİZ'
Silk & Cashmere My First Cashmere ile çocuklara, Cashmere Home ile de eve dönük ürünler sunuyor. Mağazada sabahlık ve patikler en çok ilgi gören ürünler arasında. Kaşmiri ulaşılabilir lüks yaptıklarını belirten Zamanpur, "Sadece aristokratlara hitap eden bir marka değiliz. C-D yok ama A, B, kentli, entelektüel kesim bizim kitlemiz. Bazen indirim dönemlerinde C'nin üstü de oluyor" dedi.
Yüzde 12'lik artışı fiyata yansıtmıyoruz
Kaşmir keçisinin sadece İç Moğolistan'da yetiştiğini ve tüm kaşmir hammaddesinin oradan karşılandığını belirten Ayşen Zamanpur, "Fiyatlar bu yıl yüzde 12 arttı ama bunu tüketiciye yansıtmayacağız" dedi. Anlaştıkları 70 üreticiye uzmanlıklarına göre üretim yaptırdıklarını anlatan Zamanpur, şöyle konuştu: "En üst kalite kaşmir alırız ve bunu İTÜ'ye teste göndeririz. İstediğimiz uzunluk, kalınlık ve temizlikte olanı onaylatırız. Bizim işte en önemli şey ise tuşe, dokunuştur."