Minika 'Peter Pan'ın patronu
Minika'nın yapımcılık yönünü de anlatır mısınız?
Peter Pan, bu stratejinin ilk meyvesi. Turkuvaz Medya Grubu, bu projeyle Peter Pan markasının önümüzdeki 15 yıl boyunca dünya çapında ortağı olmaya hak kazandı. Böylelikle bu projede televizyondan internete, kitaptan oyuncağa dünya çapında söz sahibi olduk. Diğer bir deyişle Peter Pan'ın Brezilya'da satılan çorabından şapkasına, Japonya'da satılan DVD ve kitabından Turkuvaz Medya Grubu para kazanacak. Bu çapta bir yatırım projesi Türkiye'den yapılmış ilk global ortak yapım. Bu projenin bir özelliği de dünyanın ilk üç boyutlu çizgi animasyon dizisi olması. Yani Avatar teknolojisiyle üretilen ilk TV çizgi dizisi. Bir baba olarak konuşuyorum, çocuklarımız bizim en kutsalımız, en değerlimiz. Söz konusu çocuk olunca kendimizi, başta kendi evlatlarımız olmak üzere tüm dünya çocuklarına karşı sorumlu hissediyoruz. Bu misyonla, Turkuvaz Medya Grubu olarak, global arenada çocuklar için en doğru rol model olacağına inandığımız projelerin ortak yapımcısı olma vizyonunu taşıyoruz.
Ne zaman yayınlanacak?
26 bölümden oluşan Peter Pan serisi bu yaz minika- GO'da yayınlanacak. Üstelik bütün dünya ile aynı anda. Bizim dışımızda Almanya'dan ZDF, İtalya'dan DeAgostini, Fransa'dan France TV olacak. Turkuvaz Medya olarak bu ortaklığın dördüncü tarafız.
Sıra Robin Hood'da
Peki yeni yapım ortaklığı gelecek mi?
YENİ projelerimizde yatırımcı olmanın dışında senaryo aşamasında da devrede olacağız. Bir sonraki aşamada ise global projelerin üretiminin Türkiye'de, Türk stüdyolarınca yapılmasını sağlamak istiyoruz. Charlie Chaplin'in hayatı, Robin Hood ortak yapımcılığı teklif edilen projelerden biri. Diğeri Formula yarışlarını konu alan Franco...
Küçük Prens 2013'te
Turkuvaz Medya "Küçük Prens"i sevdi sanırım?
KÜÇÜK Prens bizim kendimize yakın gördüğümüz bir marka. 2013'te de Küçük Prens'in ortak yapımcısı olacağız. Bunun dışında DVD, dijital video hakları da grubumuza ait. Kitap haklarını Turkuvaz Kitap şirketi aldı. Dergi hakları da Turkuvaz Dergi'ye ait. Lisanslı ürün hakları da minika'da. Yakında Türk çocukları ve anne babaların beğenisine sunacağız.
'İkinci kanal zorunluluk'
Neden iki kanalı ayırma ihtiyacı duydunuz?
7 yaşına kadar olan dönemde daha evrensel değerler üzerinden mesajlar vermek mümkün. Minika olarak kendimize 24 saat yayın stratejisi belirledik. Okul öncesi programlarımızı, kuşak şeklinde, günün belli saatlerinde yayınlıyorduk. Bizim okul öncesi yayın yapmadığımız dönemdeki çocuklar da TV seyretmek isteyebiliyor. Ona uygun bir içeriği verememe durumuyla karşı karşıya kaldık. Bu bize ikinci kanalın bir lüks değil, zaruret olduğunu gösterdi.
Sadece kanal olmadığınızı söylüyorsunuz. Bunu biraz açar mısınız?
İlk günden beri şuna inandık. Evrensel tek değer 24 saat. Herkes için aynı. Buradan hareketle çocukların 24 saat ne yaptıklarını gözlemledik. Çocuklarda okul, ödev ve uyku değişmeyen ancak kendi tasarrufları dışındaki üç konu... 24 saatten bu 3 aktiviteyi çıkardığımızda geriye kalan zamana televizyon kanalımız, interaktif portal ve uygulamalarımızın yanı sıra etkinliklerimizle talip olduk.
'21 çocuk kanalı var'
Ekonomide hızlı büyüyen çocuk pastası ile ilgili düşünceleriniz neler?
Yeni açılacak kanalımızla birlikte çocuk kanallarının sayısı 21 oluyor. Çok hızlı ve inorganik bir büyümeye şahit oluyoruz. Nitelikli yayıncılık yapan kurumların uzun yıllar devam etme şansı var. Ama 2013 ve sonrasında belli bir elemeye gidileceğini düşünüyorum. Çocuk bizim yarınımız, geleceğimiz. En nitelikli yayınlarla buluşuyor olmasını önemsiyoruz. Nüfusunun yüzde 25'i 14 yaş ve altı olan bir ülkeden bahsediyoruz. Milyonlarca çocuğumuz var. Çocuk yayıncılığına bu kadar önem vermemizin sebebi de bu.
İçerik nasıl seçiliyor?
Konusunda uzman içerik alım ekibimiz var. Bunlar yurtdışındaki fuarları takip ediyor. Belli bir aşamadan sonra seçimi çocuklara bırakıyoruz. Bunun için farklı yaşlardaki çocuklardan oluşan bir grup oluşturduk. Onların seçiminin ardından bütün içerik hem pedagoglar hem de editörler tarafından kelime kelime okunarak, çocukların izleme