SABAH'ın 'Uçağı çırağa teslim ettiler' haberi yeni bir skandalı daha ortaya çıkardı. KKTC'den 17 Şubat 2012'de havalanan, İzmir'e inişte kuyruğunu yere çarpan ve kumandasının öğrenci pilotun elinde olduğu anlaşılan ikinci Atlasjet kazasında da karakutu yine kayıp. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) İzmir'deki kazadan sonra SABAH'a resmi olarak "Kazanın ardından Airbus tipi Atlasjet uçağının karakutusunu (FDR ve CVR ) Airbus'a gönderdik. Airbus tarafından download edilen verilerle uçuşun simülasyonu yaptırıldı" açıklaması yaptı. Ancak dün SABAH'ın ulaştığı Airbus yetkilileri kendilerine gelen herhangi bir karakutu olmadığını belirtti. Airbus yetkilileri, kazadan haberlerinin olmadığını ve şirkete hiçbir şekilde karakutunun ulaşmadığını bildirdi. Yetkililer "Olayı yeni öğrendik. Bu konuda soruşturma başlatılacaktır" açıklaması yaptı.
SORUŞTURMA AÇILDI MI?
Havacılık uzmanlarına göre 17 Şubat'taki kazayla ilgili, yetkili kurum olan SHGM'nin soruşturma başlatmış olması gerekiyor. Zaten SHGM de yaptığı açıklamada soruşturma açıldığını doğruluyor. Hatta uçağın karakutusunun uçağın üreticisi Airbus firmasına yollandığını da belirtiyor. "Karakutuyu yolladık" açıklamasına rağmen, Airbus'a herhangi bir cihazın ulaşmaması, öğrenci pilotla kaza yapan Atlasjet kadar SHGM'yi de zan altında bırakıyor.
ISPARTA KAZASINDA DA YOK EDİLMİŞTİ
Bilindiği üzere Atlasjet'in 57 kişinin ölümüne neden olan Isparta kazasında da karakutunun Lufthansa'ya gönderildiği ve kayıt yapmadığı açıklanmıştı. Ancak Lufthansa yetkilileri de karakutunun şirketlerine ulaşmadığını resmi yazıyla SABAH'a bildirmişti. Halen Isparta'daki uçağın ne kayıtları ne karakutusu ortada yok. Isparta kazasının Kaza Kırım Ekibi Başkanı Tornavidacı Feridun (Feridun Seren) ise Muhsin Yazıcıoğlu'nun helikopter kazasındaki karakutuyu yok etmek suçundan cezaevinde bulunuyor.
PERSONELDEN İTİRAF VE TEŞEKKÜR YAĞIYOR
Sabah'ın haberine Atlasjet çalışanlarından onlarca destek maili geldi. Aylardır bu konuda sayısız şikâyette bulunduklarını ifade eden şirket çalışanları, buna rağmen öğrenci pilot ile uçulmaya devam edildiğini ifade ettiler. İsmi bizde saklı şirket çalışanlarının maillerinden bazıları şunlar:
* "Çok kar yağdığı zamanlar çok gecikmeler yaşanmıştı. Hiçbir durumda günlük maksimum 14 saati aşmaması gerek. En fazla 4 bacak dediğimiz 2 adet gidiş-geliş yapılabilir fakat personeli 6 bacak yapmaya zorladılar kabul etmeyen ekipler uyarı aldı. Hiçbir havacılık kuralında buna müsaade edilmez."
* " Personele 20 saat süren uçuşlar (Nijerya ve Somali ) yaptırıldı. İnsanlar illegal olarak çalıştırıldı. Halen de devam ediyor."
* "Ben şirketten yeni ayrıldım. Öğrenci pilot olayını ve bu yaşanan kazayı şirkette herkes biliyordu. Ancak ustalıkla gizlenmişti."
* "Bu uçuşlara SHGM nasıl izin veriyor. Yardımcı pilot koltuğuna oturanlar 500 saati doldurmadılar ki. 500 saati dolduranların lisansları geçerli olur. Bunu şirkette herkes biliyor."
* "Bu pilotları tanıyoruz. İkinci pilot olarak uçmak için minimum 500 saat deneyim gerekli. Bunlar henüz 200 saat uçan kişiler."