Kutular Olmuksa'dan, ürünlerin bir bölümü Teknosa'dan, ödeme kolaylıkları Akbank'tan... Sabancı'nın e-ticaret sitesi Kliksa.com'un avantajı da kendi şirketleri sayesinde maliyetlerini en aza indirgeyip tüketici elektroniği ürünlerini de düşük marjlarla satabilmek. Sabancı herkesin yaptığının aksine hazırgiyim sitesi kurmak yerine büyüme potansiyeli yüksek olan diğer alana yani tüketici elektroniğine yatırım yaptı. Bu alanda 'Sa' güvencesini de arkalarına aldıklarını belirten Kliksa.com'un Genel Müdürü Hakan Orhun, "İnternette kredi kartınızla beyaz eşya ya da TV gibi yüksek fiyatlı elektronik ürünler alacaksanız bir güvence arıyorsunuz" diye konuşuyor.
MÜŞTERİYE EŞYA TAŞITMIYOR
Durum böyle olunca markaya güvenen tüketici de beyaz eşya, TV, bilgisayar demeden yüksek fiyatlı ürünleri de internet üzerinden almaktan çekinmemiş. Öyle ki satış sıralamasında İstanbul'dan sonra gelen Mardin Kliksa ekibini epey şaşırtmış. "Biz bina kapısına değil evlerin kapısına ürünü ulaştırıyoruz. Yani tüketiciye ürünü taşıtma zorluğu yaşatmıyoruz. Maliyetler de rakiplerin yarısı olunca bu avantajı ürün fiyatlarına yansıtıyoruz" diyen Orhun ekliyor: "Mardin'e buzdolabı, bilgisayar ve TV sattık. İstanbul'dan sonra en çok satışı Mardin'e yapacağımzıı hiç düşünmemiştik.
Mayısta iki kat satış bekliyoruz
KLİKSA.COM'UN iki yıl içindeki hedef üye sayısı 8 milyon. 1.5 ay önce faaliyete başlayan site şu sıralar Anneler Günü ve karne dönemine kilitlenmiş durumda. Normal bir aya göre mayısta iki kat satış hedeflediklerini belirten Orhun, "Şu anda 6 milyon 700 bin internet kullanıcısı var. Bu 8 milyona ulaşacak. İşte biz bu 8 milyonun tamamına ürün satmayı hedefliyoruz" diyor.