5 günlük hava durumu
24 Mayıs 2012 Perşembe

Vergi borçlusuna ikinci şans

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 24.05.2012  09:23
    Güncelleme : 24.05.2012  09:23

İkinin üzerinde taksiti aksatarak hakkını kaybeden 1 milyon vergi borçlusuna ikinci bir şans verilecek.

Borçlarını yapılandırdığı halde ödeme zorluğu çekenler için düzenleme yapılıyor.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu 'nda kabul edilen torba yasaya eklenen bir madde ile yapılandırmadan yararlandığı halde taksitlerini ödeyemediği için bu hakkını kaybeden 1 milyon vergi borçlusuna yeniden yapılandırma imkanı getiriliyor.

Star gazetesinin haberine göre, 6111 sayılı kanun kapsamında, vergi borçlularına yeniden yapılandırma imkanı sağlanmıştı. Söz konusu yasanın ilk yılında, vergi borçlularının bir kısmı taksitlerini ikinin üzerinde aksattı. Bu da, mükelleflerin yapılandırmadan elde ettikleri hakları kaybetmesine yol açtı.

Ekonomi yönetimi de, bu kapsamdaki vergi borçlularına ikinci bir şans verme kararı aldı. Karar doğrultusunda da, dün TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu 'nda kabul edilen ve yakında Meclis 'te görüşülmeye başlanacak olan madde hazırlandı.

4 AY İÇİNDE ÖDEME ŞARTI
Geçici maddede, taksitlerini aksattığı için, hakkını kaybeden mükelleflere 'aksattıkları taksitleri ve gecikme zamlarını ' 4 ay içinde öderlerse, yapılandırmaya devam etme hakkı verildi.

KAPSAMDA 5 MİLYAR LİRALIK BORÇ VAR
Söz konusu düzenlemenin yaklaşık 1 milyon mükellefi ilgilendirdiği bildirildi. Yine düzenleme kapsamında yaklaşık 5 milyar liralık vergi borcunun yeniden yapılandırılmasına imkan sağlandığı kaydedildi.

Düzenlemenin hayata geçmesi ile birlikte, 2011 yılında borcunun taksitlerini aksatanlar başvuruda bulunacaklar ve aksattıkları borçları dört ay içinde ödeyecekler. 4 ayın sonunda ise yapılandırmadan kaldıkları yerden devam edecekler.

İKİNCİ HAK SADECE 2011 YILINI KAPSAYACAK
Düzenlemeden, 2011 yılında cari ve eski borçlarını aksatan mükellefler yararlanacak. Düzenlemeden yararlanacak vergi borçlarında, torba yasanın yürürlüğe girdiği tarihe kadar olan borçlar esas alınacak.

Mükellefler, taksitleri, gecikme zammı ile birlikte dört ay içinde ödeyecekler. Söz konusu maddenin de yer aldığı torba yasa önümüzdeki günlerde Meclis 'e gelecek.

Etiketler :

kalan karakter 460

enayi enayi

devlete vergimi zamanında ödediğim için kendimi enayi gibi hissediyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet69
hayır49
cevapla 24.05.2012 10:04
vergi vergi

zamanında ödemeseydin faizi ile senden yinede alınacaktı, bu vergi affı değildi sadece taksitlendirmeydi ve gecikme faizleri ile birlikte alındı o yüzden kendini enayi gibi hissetmene gerekyok

Aynı Görüşte misiniz?
evet31
hayır2
cevapla 24.05.2012 11:55
kenan keskin kenan keskin

Milleti af af diye aldatıp durmasınlar. Üstelikte bizi "ben ödedim sen ödemedin" diye bizi birbirimize düşman ediyorlar.Ey halkım ,torba yasada af diye birşey yoktu. Sadece borçları faizleriyle birlikte taksitlendirdiler.
Adam başkaları gibi kaçak işyeri kurmamış, kaçak işçi de çalıştırmamış tüm bildirimlerini yasalara uygun olarak vermiş.
Devlet öncelikle kaçak çalıştığı için hiçbir listeye girmeyen hırsızların peşine düşsün.

Aynı Görüşte misiniz?
evet76
hayır11
cevapla 24.05.2012 12:26
muhtar kazancı muhtar kazancı

kenan keskin konuyu anlatmış tokiye mal vermişiz yapan firma batmış paramızı alamayınca vergi borcumuzu ssk borcumuzu ödyemedik ama ne kaçırdık ne yalan beyanda bulunduk paramızı almış olsak zaten öderiz borçlarımızı halada dürüst bi şekilde çalışmaya devam ediyoruz saygılarımla allah herkese kolaylık versin

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır0
cevapla 23.04.2013 14:16
adsız adsız

devlet parasız

Aynı Görüşte misiniz?
evet47
hayır12
cevapla 24.05.2012 10:00
aynur mukanbay aynur mukanbay

aynı fikirdeyim bu nasıl af hala faizler duruyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır0
cevapla 02.04.2013 12:27
GÜL GÜL

Bence vergi affı ödenemeyen vergi borcuna eklenen fazileride kapsamalı faziler işleme alınmadıktan sonra affın ne anlamı var ayrıca yapılandırmaya giren ve girmeyen vergi borçları var girmeyen vergi borcunu vatandaş nasıl ödeyecek ??

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır1
cevapla 17.11.2012 10:28
kalıente kalıente

af felan yok daha oncede yapılmadı af dedıgın tum faız ler sılınır bence ama ne sılınmesı taksıt gununu ıkı gun gecır hemen uzerıne faız gelıyor vergı ve faız devletı olduk valla ......!

Aynı Görüşte misiniz?
evet20
hayır1
cevapla 24.05.2012 11:32
gürkan gürkan

Arkadaşlar geçmiş yıllarda,verğisini ödeyemeyen için çıkan af tam olarak çıkar yalnız faiz değil,hepsi silinirdi...gerçek destek bencede budur....bu arada ...ödeyenler...içinde kısmi iyileşmeler yapılmalı ödüller verilmeli....önleri açılmalı.....ödediği yıllarkadar...vereceği verği ...borcundan....düşülmeli....hep...alınmamalı..birazda verilmemeli.....biz verği mükellefleri bağkuru bile bir yıl ödeyip bir yıl ödememe koşulu gelmeli....

Aynı Görüşte misiniz?
evet15
hayır1
cevapla 29.10.2012 22:49
orhangüloğlu orhangüloğlu

vergi borclarına bir esneklik yapılmalı

Aynı Görüşte misiniz?
evet17
hayır2
cevapla 13.10.2012 02:01