5 günlük hava durumu
9 Temmuz 2012 Pazartesi

Ev almak isteyen çalışana müjde

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 09.07.2012  09:12
    Güncelleme : 09.07.2012  12:49

Kıdem tazminatı düzenlemesinden çalışanlara ev alma kolaylığı çıktı. Yeni düzenlemeye göre ev almak isteyen çalışanlar, kredinin özkaynak şartı için kıdem tazminatı hesaplarını kullanabilecek.

Star gazetesinden Hüseyin Özay'ın haberine göre; yaklaşık 11 milyon çalışanın merakla beklediği kıdem tazminatı reformundan, çalışanlara 'ev' müjdesi çıktı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı koordinatörlüğünde oluşturulan komisyonun hazırladığı taslağa göre çalışanlar, ev almak için kıdem tazminatı fonunda toplanan tazminatlarının yarısını süreyi beklemeden çekebilecek. Örneğin, kıdem tazminatı hesabında 30 bin liralık birikimi bulunan işçi, ev alırken bunun 15 bin lirasını fondan çekebilecek. Söz konusu tutar, çalışanların konut kredilerinde istenen yüzde 25'lik özkaynak şartının yerine getirilmesi için kullanılacak. Böylece, çalışanların ev almak için 'emekli' olmayı beklemelerine gerek kalmayacak.

10 yıl şartı 15 yıla çıkarıldı

Bu arada, son olarak hazırlanan kıdem tazminatı taslağında, daha önce 10 yıl olarak belirlenen ilk çekme hakkı, 15 yıla çıkarıldı. Taslağa göre, çalışanlar kıdem tazminatı fonu oluşturulmasının ardından hesaplarında biriken tazminatlarını, 15 yılın ardından çekebilecekler. İkinci kez tazminatını çekmek isteyen çalışanın ise 1.800 gün daha prim ödemesi gerekecek. Bu sürelerin dışında, emeklilik, malullük ve ölüm hallerinde ise kıdem tazminatı fonunda biriken tutarın tamamı çalışan tarafından tahsil edilebilecek. Tazminatlar ise başvurunun ardından en geç 15 gün içinde ödenecek.

Çifte kıdem tazminatı geliyor

Taslakta, çift işte çalışanlara da çifte kıdem tazminatı verilmesi öngörüldü. Buna göre, çifte kıdem tazminat hakkı daha çok birden fazla işte çalışanlara yarayacak. Örneğin gündüz bir işte gece veya haftasonu bir başka işte çalışan kişiler, işverenle birden fazla kıdem tazminatı sözleşmesi yapabilecek. Bu kapsamdaki işçiler için Kıdem Tazminatı Fonu'nda iki ayrı hesap açılacak. Hesaplar birden fazla mevduat hesabı gibi, ayrı ayrı nemalandırılacak. İşçi, kanuni sürelerini doldurduğunda ise iki ayrı hesabındaki kıdem tazminatını çekebilecek. Söz konusu düzenlemeden, telifle çalışanlar da yararlanabilecek.

kalan karakter 460

NESRİN NESRİN

Tasarruf teşvik ve ev almak için önceden açılan fonlar gibi rezil edecekler yazık...Dünyanın hiçbiryerinde insanların emeklerine bu kadar müdahale yok..rezalet...

Aynı Görüşte misiniz?
evet72
hayır12
cevapla 09.07.2012 09:28
levent levent

biriken paramızı verin daha sonra naparsanız yapın opara benim hakkım

Aynı Görüşte misiniz?
evet72
hayır6
cevapla 09.07.2012 10:20
ÇİMO ÇİMO

YA ARKADAŞLAR BUNDAN ÖNCE HİÇ ALAMIYORDUNUZ BUNA DA ŞÜKREDİN SONUÇTA ÖYLE BÖYLE VERİLECEK HAKKIMIZDA HAYIRLISI OLUR İNŞALLAH

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır5
cevapla 09.07.2012 14:50
aydın aydın

artık sırtımızdan inin sizden sadaka değil hakkımızı istiyoruz nasıl %45 vekil zammını firesiz 10 dakikada meclisten geçirdiniz bunuda isteseniz yaparsınız. yok ev alana yarısını verecekmiş falan filan size ne ya para bizim değilmi istediğimizi yaparız 15 yıl beklemek neymiş yıl dolunca verin ekonomiyi bizim praylamı düzelteceksiniz...

Aynı Görüşte misiniz?
evet69
hayır4
cevapla 09.07.2012 11:31
Kırıkkale'den Kırıkkale'den

Bu Konularda Fazla Malumat sahibi değilim dobra kardeşim ''Sömürü'' kelimesini biraz daha açarmısın... Fona aktarılan paralar İşçiye geri dönmeyecekmi?????

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 10.07.2012 12:18
haber güzel haber güzel

ama arkası gelmez. bu gibi taslaklar hep askıda kalır yürürlüğe girmez çünkü hükümet rekabeti sevmez, dar geliliye pasdadan pay vermek istemez....

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 17.08.2012 08:44
murat murat

bu sendikalar ne işe yarıyor acılen ayaklanmaları lazım

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır0
cevapla 10.07.2012 22:00